فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

برای کاشت پیاز گل کوکب مکانی آفتابی را انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که خاک منطقه نرم بوده و زهکشی خوبی شده باشد و بتواند آب را از خود عبور دهد تا مرطوب باقی‌مانده ولی خیس و پر آب باقی نماند. با بیل باغبانی دستی، چاله‌هایی به عمق بین 15 تا 25 سانتی‌متر، و فاصله 45 تا 60 سانتی‌متر از هم در زمین حفر کنید. هر کدام از چاله‌ها برای یک پیاز است. خاکی را که از هر چاله خارج کرده بودید را در یک سطل بریزید، و به هر توده خاک، مقداری کمپوست اضافه کرده و با خاک مخلوط کنید.هر کدام از پیازها را در یک چاله طوری قرار دهید که چشم آن‌ها به سمت بالا باشد. هر کدام از پیازها را با مخلوطی که در سطل درست کرده بودید بپوشانید.
نحوی کاشت پیاز کوکب - فوت و فن های باغبانی
نحوی کاشت پیاز کوکب - فوت و فن های باغبانی

تا زمانی که رشد گیاه از بالای زمین قابل مشاهده نبود، از آبیاری گل کوکب خودداری کنید. در صورتی که در منطقه‌ای هستید که خیلی هوا خشک است، به میزان خیلی کمی آب دهید تا صرفاً رطوبت اندکی در خاک ایجاد شود. بعد از اینکه رشد گل کوکب در بالای زمین آشکار شد، می‌توانید با استفاده از یک افشانه، برای حدود 30 دقیقه و 2 تا 3 بار در هفته گل‌های کوکب خود را آبیاری کنید.



نحوی کاشت پیاز کوکب


30 روز پس از کاشتن پیازهای گل، به گل‌های کوکب خود کود دهید و پس از آن هر 3 تا 4 هفته بعدی این کار را تکرار کنید. از یک کود کم نیتروژن _ شبیه کودهایی که در کاشت سبزیجات استفاده می‌شود _ استفاده کنید.در کنار کوکب‌های بلند، چوب‌هایی در زمین قرار دهید تا در زمان رشد از آن‌ها حمایت کنند.برای جلوگیری از ضعیف شدن گل کوکب، علف‌های هرز اطراف آن را با دست از ریشه جدا کنید.در کنار کوکب‌های بلند، چوب‌هایی در زمین قرار دهید تا در زمان رشد از آن‌ها حمایت کنند.



نحوی کاشت پیاز کوکب


بهترین زمان برای کاشت پیاز گل کوکب، اواسط اردیبهشت و یا خرداد می باشد. در این زمان، دمای خاک منطقه شما باید به حدود 15 درجه سانتی‌گراد رسیده باشد.



نحوی کاشت پیاز کوکب
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.