فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

ریزش برگها : عامل آن می تواند کمبود ازت باشد . البته ضعف ریشه ها ، آبیاری زیاد ، بیماری های ریشه و زیادی کودهای شیمیایی هم می تواند باعث زردی و ریزش برگها شود .
علت پژمرده شدن  و ریزش برگ های بنت قنسول - فوت و فن های باغبانی
علت پژمرده شدن  و ریزش برگ های بنت قنسول - فوت و فن های باغبانی

شرایط سرما و خاک مرطوب بیماریهای ریشه را افزایش می دهد. اگر برگهای پایین زرد شدند و ریزش کردند حتما شرایط محیطی و رطوبتی خاک گیاه را بررسی کنید زیرا این مسئله ممکن است به دلیل پوسیدگی ریشه باشد.



علت پژمرده شدن  و ریزش برگ های بنت قنسول


قارچ های مختلفی می توانند منجر به پوسیدگی ریشه های این گیاه شوند.پژمردگی ناشی از قارچ فیتوفترا در مواردی باعث پژمردگی و خشک شدن برگهای یک شاخه در گلدان شده و در موارد دیگر باعث پژمرده شدن و خشکیدگی قسمتهای انتهایی ساقه ها خواهد گردید.در صورتی که بیماری در قسمت اتصال ساقه به خاک ظاهر شود باعث پژمردگی و خشکیدگی تمام بوته خواهد شد.جهت کنترل شیمیایی بیماری ضدعفونی خاک گلدان با قارچکش متالاکسیل به صورت مخلوط نمودن این سم به میزان 0/5-0/3 درصد با خاک توصیه می شود.



علت پژمرده شدن  و ریزش برگ های بنت قنسول


ریزش برگها میتواند از کمبود نیتروژن (ازت) باشد از طرفی دیگر پیچ خوردگی به سمت پایین برگهای جوان و ریزش و ظهور نوارهای زرد روی برگها ممکن است از تجمع و سمیت آمونیوم (نوعی ترکیب حاوی نیتروژن) باشد که در دماهای پایین و رطوبت زیاد موجب صدمه به گیاه میشود. بنابراین در استفاده از کودهای حاوی نیتروژن باید دقت داشته باشیم که کودیاری بیش از اندازه نیز برای گیاه مضر است و بهتر است کودها در حداقل ممکن به گیاه داده شود.



علت پژمرده شدن  و ریزش برگ های بنت قنسول
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.