فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

جنس ردودندرون شامل 500 گونه از گیاهان گلخانه ای و خشبی ،همیشه سبز و خزان کننده ،درخت و درختچه می باشد که شالمل آزاله ها نیز می شود .گونه ی مورد نظر(ایندیکوم) که اخیرا آن را یک جنس جداگانه طبقه بندی کرده اند گیاهی همیشه سبز به ارتفاع 2 متر و دارای برگ ها سبز تیره کرکدار می باشد .گل ها به رنگ های قرمز و زرد روشن است که به صورت منفرد و یا جفتی بر روی گیاه ظاهر می گردد.
چگونه از گیاه آپارتمانی ردودندرون نگهداری کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه از گیاه آپارتمانی ردودندرون نگهداری کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

در زمان گل دهی بوته ها به نور غیر سمتقیم نیاز دارند.بوته ها در شرایط رشد رویشی در مکانی با نور متوسط نگهداری می شود .برای افزایش طول دوره گل دهی در زمان گل دهی ،گلدان ها بایستی در مکانی خنک با دمای 8-16 درجه سانتیگراد قرار گیرند.



چگونه از گیاه آپارتمانی ردودندرون نگهداری کنیم ؟


در محیط های گرم و دمای بیش از 21 درجه سانتیگراد گل ها و برگ ها به سرعت ریزش پیدا می کنند.این گیاه به رطوبت بالا نیاز داشته و خاک گلدان بایستی به طور دائم مرطوب نگهداری شود و در شرایط هوای خشک بوته ها بایستی در بسترهایی از شن مرطوب نگهداری شده و گل ها و برگ ها روزانه اسپری شوند.



چگونه از گیاه آپارتمانی ردودندرون نگهداری کنیم ؟


همانند بیشتر آزالیاها بوته ها از آهک آسیب دیده بنابراین آب و خاک استفاده شده بایستی عاری از آهک باشد .تغذیه بوته ها از ماه های خرداد تا مهر صورت می گیرد.بعد از گل دهی بوته ها بایستی در محیط بیرون از منزل و در مکانی سایه آفتاب و خاک مرطوب نگهداری شود و با شروع سرما در مهر و آبان به درون منزل منتقل گردد.البته نباید محیط منزل بسیار گرم باشد .



چگونه از گیاه آپارتمانی ردودندرون نگهداری کنیم ؟


خاک مناسب رشد گیاه شامل ترکیبی از یک قسمت مواد آلی بدون آهک ،دو قسمت پیت و یک قسمت شن می باشد.تعویض گلدان در هر 2-3 سال صورت می گیرد.ازدیاد این گیاه توسط قلمه نیمه خشبی به طول 5-8 سانتی متر در اواخر بهار در حرارت 16 درجه سانتیگراد انجام می شود.



چگونه از گیاه آپارتمانی ردودندرون نگهداری کنیم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.