فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

در هر فصل از سال به عملیات خاصی جهت کاشت و نگهداری احتیاج است تا رشد بهینه گیاهان را تضمین سازد. زیر و رو کردن و هوا دهی خاک ، قیم گذاری و رفع انحراف درختان، هرس ،یخ آب ،کنترل علف های هرز ،کوددهی،در اغلب گیاهان فصل پائیز می باشد زیرا جریان شیره گیاهی در این فصل کاهش می یابد و آسیب کمتری به گیاه وارد می شود.
مدیریت باغ در پاییز - فوت و فن های باغبانی
مدیریت باغ در پاییز - فوت و فن های باغبانی

زیر و رو کردن خاک، هوا دهی و مخلوط شدن مواد غذایی با لایه توسعه ریشه را امکان پذیر می سازد. برگرداندن خاک همچنین با دفن بذور علفهای هرز تاثیر به سزایی در کاهش جمعیت علفهای هرز در کشت محصول بعدی ایفا می نماید. شخم به موقع ظاهری بسیار مطلوب را به باغ می بخشد و برخی از علف های هرز چندساله در اثر شخم های مکرر تضعیف می شوند.برای این منظور از ابزارهای جدید در فواصل بین تنه های درختان بهره می برند، به طوری که موجب کمترین هزینه و حداقل خسارت به درختان میوه می شود .



مدیریت باغ در پاییز


برای درختان جوانی که به تنهایی قادر به ایستادن نمی­ باشند و به منظور حفاظت درخت در برابر آسیب رساننده ها از قیم استفاده می شود.هرس شاخه های شکسته ،خشکیده و آفت زده و بیمار و مزاحم پس از ریزش برگ­ها در پاییز شروع و در اواخر زمستان با شروع جریان یافتن شیره­ی گیاهی و پف کردن شکوفه­ ها خاتمه می یابد.



مدیریت باغ در پاییز


یخ آب بایستی پس از خزان درختان شروع شده و 2 تا 3 بار باغات در طول پاییز و زمستان آبیاری شوند. آبیاری زمستانه باید قبل از گل دهی درختان قطع شده و در طول دوره گل دهی به هیچ وجه آبیاری صورت نگیرد.غرقاب کردن خاک درختان منجر به یخ زدن سطح خاک شده و مانع از تنفس کرم‌ها و آفات می‌شود.



مدیریت باغ در پاییز


جهت افزایش مقاومت به سرما در درختان میوه و همچنین افزایش باروری و میوه نشینی درختان در سال آینده ،مقدار 2-3 کیلوگرم اسید هیومیک پودری به همراه 10 کیلوگرم سولو پتاس در هر هکتار که همراه آب آبیاری در باغ پخش شده و از آبیاری مجدد درختان خودداری گردد.



مدیریت باغ در پاییز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.