فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

غده های کامل شده را در پاییز از خاک خارج و تمیز کرده و با پودر سم قارچ کش ضد عفونی نموده و در محلی خشک و سرد اما نه یخبندان نگهداری کنید .
تکثیر بگونیا از طریق غده  - فوت و فن های باغبانی
تکثیر بگونیا از طریق غده  - فوت و فن های باغبانی

سینی مخصوص کلشت حاوی کمپوست نرم آماده کنید و غده ها را رو به بالا در عمق 2.5 سانتی متری خاک کاشت کنید .خاک کاملا سبک و مرطوب نگهداشته شود .



تکثیر بگونیا از طریق غده


پس از ظهور جوانه ها،غده ها را از خاک خارج کرده و ان را با چاقوی خیلی تیز به گونه ای تقسیم کنید که با هر قسمت یک جوانه ی قوی با قسمتی از غده و ریشه همراه باشد .سطح بریده شده را با پودر قارچ کش ضد عفونی نموده و اجازه دهید خشک شود .



تکثیر بگونیا از طریق غده


برای جلوگیری از انتقال ویروس در هر تقسیم و هر پیاز باید چاقوی تمیز جداگانه مورد استفاده قرار گیرد .سپس تقسیم ها را در گلدان حاوی کمپوست نرم و غنی از مواد غذایی کاشت نموده و آبیاری کنید .



تکثیر بگونیا از طریق غده


گلدان ها را در محلی گرم قرار داده تا به خوبی تثبیت شوند.سپس آن را در محلی دلخواه کاشت کنید .



تکثیر بگونیا از طریق غده
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.