فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

موفقیت یک باغچه ارگانیک به خاک آن بستگی دارد .ایجاد و پرورش یک باغچه ارگانیک نسبت به باغی که در آن از آفت کش ها و علف کش های شیمیایی استفاده می شود ، کمی تلاش بیشتری می طلبد . با به کار بردن روش های زیر می توانید شروع مناسبی برای ایجاد و پرورش باغچه ارگانیک خود داشته باشید .
چگونه باغچه ای ارگانیک و پر بار داشته باشیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه باغچه ای ارگانیک و پر بار داشته باشیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

از همین امروز استفاده از سطل کمپوست خود را شروع کنید . نیازی نیست که این سطل را با جزئیاتی دقیق بسازید . تنها کافی است که منطقه ای را انتخاب نموده و شروع به جمع آوری مواد ارگانیکی مانند چمن چیده شده ، برگ ها ، و زائدات غذایی نمایید . اگر مایل باشید ، می توانید از سطل هایی ساخته شده از سیم بافته شده و یا سازه های چوبی استفاده کنید و همچنین می توانید بشکه ای پنجاه و پنج گالنی را برای این کار انتخاب کنید . هر روز به سطل کمپوست خود سر زده و موادی را به آن اضافه کنید . همواره خاک خود را تست کرده و در صورت نیاز از کودهای ارگانیک مناسب برای بارورسازی و غنی نمودن خاک خود استفاده کنید . خاک خود را تا حد ممکن غنی از مواد مغذی نمایید . اگر نیاز بود از فروشگاه های مرکزی باغبانی خاک برگ خریداری نموده و خاک باغ خود را به بهترین خاک ممکن تبدیل کنید .در مناطقی که دارای خاک سنگی و یا رسی شدید می باشند استفاده از بستر ها و باغچه های بهبود یافته ، می تواند تاثیر بسزایی در رشد مناسب محصولات داشته باشد .



چگونه باغچه ای ارگانیک و پر بار داشته باشیم ؟


گیاهان سالم و دانه های زیست پذیر و مناسب برای رشد را جهت کاشتن انتخاب کنید . اگر برای کاشت محصولات خود از دانه ها استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که تعداد جوانه های رشد کرده در کنار یکدیگر را کاهش داده اید ، با این کار شما به جوانه های بیرون آمده از دانه ها این امکان را می دهید تا فضایی کافی برای رشد بهینه و مناسب داشته باشند . اگر کار خود را با گیاهان خریداری شده آغاز می کنید . مطمئین شوید که جوانه ها و گیاهان قوی و سالم هستند . انتخاب دانه ها و جوانه های به ارث مانده از گیاهان سالم به شما این امکان را می دهد تا برای یک سال دیگر دانه هایی را از بهترین محصولات فصل جمع آوری نموده و در سال آتی دوباره آن ها را بکارید .



چگونه باغچه ای ارگانیک و پر بار داشته باشیم ؟


مطمئن شوید که باغ ارگانیک شما آب کافی دارد . گیاهان برای رشد به رطوبت زیادی نیاز دارند و گاهی طبیعت میزان کافی از رطوبت را برای گیاهان شما تامین نمی کند . وقتی منطقی ای را برای پرورش باغ خود انتخاب می کنید ، مطمئن شوید که در روزهای طولانی ، گرم و خشک تابستان آن منطقه آب کافی در دسترس شما خواهد بود .از کود گیاهی در مناطقی از باغ که امکان به کارگیری آن را دارید استفاده کنید . استفاده از کود گیاهی به باغ شما کمک خواهد کرد تا رطوبت خاک را حفظ نموده و به جلوگیری از رشد علف های هرز کمک نماید . خیلی زود علف های هرز را بکنید ، قبل از اینکه شانس آن را پیدا کنند تا باغ شما را احاطه نمایند .



چگونه باغچه ای ارگانیک و پر بار داشته باشیم ؟


سعی کنید از آفت کش ها استفاده نکنید . روش های ارگانیک در این زمینه کمک بزرگی به شما خواهند کرد ، استفاده از ترکیب آب و فلفل و یا مخلوط صابون ارگانیک که جهت دور کردن آفت ها بر روی گیاهان اسپری می شود و مواردی مشابه را امتحان کنید . مخلوط صابون علاوه بر دور کردن آفت ها فایده دیگری نیز دارد و آن کاهش احتمال بیماری گیاهان است . یک راه کار دیگر استفاده از شبکه های توری برای حفاظت از گیاهان در مقابل حشرات ، آفت ها و حیوانات کوچک می باشد .



چگونه باغچه ای ارگانیک و پر بار داشته باشیم ؟


به محض اینکه محصول دادن گیاهی متوقف شد ، آن گیاه را بکنید .این گیاهان را جهت استفاده در سال آینده به سطل کمپوست خود اضافه کنید . وقتی گیاهان دیگر میوه نمی دهند ، کندن به موقع آن ها به حفظ مواد مغذی خاک ، غیر فعال کردن آفت ها و جلوگیری از بیماری ها کمک خواهد کرد .



چگونه باغچه ای ارگانیک و پر بار داشته باشیم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.