فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

هل گیاهی علفی و دارای ریزوم پایا و مفصل داری است که همه ساله خوشه های هوایی انبوه به ارتفاع 4 تا 5/5 متر از آن خارج می شود. برگ ها متناوب ، کامل ، نوک تیز و منتهی به غلاف بزرگ با شکاف طولی دارد. عطر خوش و اثر گرمابخش و اشتهاآورهل، این دانه را به یكی از بهترین طعم دهنده ها برای انواع نوشیدنی، دسرو شیرینی تبدیل می سازد. در هندوستان، خاورمیانه، اروپا و آمریكای لاتین، این ادویه روغنی برای تهیه انواع نان، كیك و شیرینی ها و همچنین چای و قهوه به كار می رود. در بسیاری از شیرینی ها و دسرهای سنتی ایرانی نیز از هل كوبیده یا آسیاب شده استفاده می شود.
کاشت گیاه هل - فوت و فن های باغبانی
کاشت گیاه هل - فوت و فن های باغبانی

دانه های هل که قهوه ای هستند و داخل غلاف هستند را جمع آوری کنید. دقت داشته باشید سبز نباشند و به حات پودر یا خرد شده نباشند.خاک سبک شامل شن و ماسه تهیه کنید وآن را مرطوب کنید و داخل گلدان بریزید.دانه ها را روی خاک بپاشید و خاک کمی روی آن بریزید (دقت داشته باشید میزان خاک نباید از دو برابر قطر دانه ها بیشتر باشد) و روی آن را با اسپری آب بپاشید. خاک را همواره مرطوب نگه دارید اما آن را غرقاب نکیند.



کاشت گیاه هل


بهترین زمان کاشت اواخر تابستان و پاییز است ولی در هر فصلی میتوانید اقدام به کاشت هل از دانه کرد.دانه های هل پس از گذشت 1-2 ماه جوانه میزنند و معمولا همه آنها جوانه خواهند زد.هنگامی که جوانه ها در ظرف مشاهده کردید گلدان را به جای گرم و مرطوب منتقل کنید.



کاشت گیاه هل


مکانی روشن و پر نور اما به دور از نور مستقیم آفتاب برای این گیاه مناسب است.حتی این گیاه در موطن خود در زیر درختان که سایه -آفتاب است رشد خوبی دارند و در معرض نور مستقیم آفتاب کشت نمی شوند. گیاه هل بهترین رشد را در دمای 24-22 و حداکثر 26 درجه سانتیگراد دارد.با بیشتر شدن گرمای هوا میبایست نه تنها رطوبت خاک را با دقت بیشتری تنظیم و فراهم کرد بلکه میبایست نسبت به تامین مناسب رطوبت هوا نیز اقدام کرد.



کاشت گیاه هل


از آنجایی که این گیاه رطوبت پسند است گلدان آن را مرطوب نگه دارید.زمانی باید این گیاه را آبیاری کرد که سطح خاک تا حدودی رطوبت خود را از دست داده باشد و نه اینکه کاملا خشک شده باشد و دوما با عمل غبارپاشی نسبت به افزایش رطوبت هوای اطراف برگها اقدام کرد.



کاشت گیاه هل
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.