فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

درخت آلو درختی است دارای میوه که انواع گوناگونی دارد از قبیل آلو قطره‌طلا، آلو سیاه، آلو بخارا، آلو کالیفرنیا ، آلو شابلون ، آلوی سانتاروزا و گوجه سبز نوعی از آلو می‌باشد که تفاوتش با آلو در تازه خوری گوجه سبز است که آلو تا رسیدن کامل دارای مزه ای گس و تلخ است . آلو شابلون بومی آسیا محسوب می شود و اولین با ر در درقرن 19گونه های متفاوت آن توسط مهاجرین از آسیا و اروپا به آمریکای شمالی برده شدند .اغلب ارقام تجاری متعلق به گروه آلوی اروپایی هستند.
پرورش درخت آلو - فوت و فن های باغبانی
پرورش درخت آلو - فوت و فن های باغبانی

آلو شابلون گیاهی خزان پذیر با برگهای متوسط و نوک تیز ، کناره اره ای ویا صاف وبدون کرک ومتناوب است . گلها به صورت منفرد ویا خوشه که هر خوشه دارای 5-3گل می باشد . گلها دارای 5 گلبرگ ، 5 کاسبرگ ، خامه ، میوه وشفت معموﻷ یکدانه است .شکوفه های آلو معموﻷ سفید رنگ است. رنگ میوه آلو شابلون قبل از رسیدن سبز رنگ می باشد (به استثنای رقم قرمز که برگ ومیوه از ابتدا قرمز رنگ است ) و پس از رسیدن با توجه به رقم به رنگهای زرد ، قرمز ، سبز متمایل به زرد ، قرمز صورتی ، سیاه ارغوانی و … تبدیل می شود.



پرورش درخت آلو


درخت آلو را می توان در شمال از مناطق بسیار سرد تا اقلیم های خنک به صورت دیم و همچنین در مناطق خشک و گرم مدیترانه ای تا شبه قاره ای به صورت آبی مشاهده کرد. گونه ها و ارقام آلو به یخبندان زمستانه حساس نیستند. گونه های زیادی حتی قادرند سرمای زمستانه را تا درجه حرارت ۳۰- تا ۳۵- درجه تحمل کنند. به همین ترتیب به شرایط نامناسب خاک حساسیت کمی دارند. سیستم ریشه ای درخت آلو گسترده و سخت است. در بعضی وضعیت ها ریشه درخت آلو حتی تا عمق سه تا پنج متر نفوذ می کند و خاک های نسبتا کم عمق و آب زیرزمینی بالا را نیز تحمل می کند.



پرورش درخت آلو


درخت آلو به خاطر داشتن بخش هوایی گسترده و نیاز به نور و تهویه معمولا با فاصله زیاد کشت می شوند.این گیاهان به‌طور کلى خاک‌هاى لمونى شنى را ترجیح مى‌دهند و خاک‌هاى سنگین و مرطوب را بهتر از دیگر میوه‌هاى هسته‌دار تحمل مى‌کنند.نیاز آبی درخت آلو بر حسب شرایط اقلیمی منطقه، بافت خاک، تراکم کشت، سیستم آبیاری، پایه و نوع رقم بین ۶ تا ۱۲ هزار متر مکعب برای هر هکتار در سال متغیر می باشد. در آبیاری قطره ای حدود ۸-۶ هزار متر مکعب و در آبیاری سطحی ۱۲-۹ هزار متر مکعب برای هر هکتار در سال مورد نیاز است .



پرورش درخت آلو


ازدیاد آلو و گوجه، بیشتر به طریق پیوند و تا حدودى به‌وسیله (قلمه‌زدن) و (خوابانیدن) انجام مى‌گیرد. از (نهال‌هاى بذری) هلو، زردآلو، بادام، خود آلو و گوجه را مى‌توان به‌عنوان پایه استفاده کرد. در آمریکا، پایه هلو نتیجه بهترى داده و مرسوم‌تر است. استفاده از گیلاس چینى باعث ایجاد درختان پاکوتاه مى‌شود.



پرورش درخت آلو
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.