فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

آناناس مخصوص مناطق گرمسیری بوده وبه آب وهوای سرد حساس است.دمای کمتر از c 7 به ان آسیب میزند.موسط دمای سالانه مورد نیاز c 16.2_27.4 است وبهترین دما برای رشد گوشت آن 20_30 c است .درفصل سرد اندازه میوه ها کاهش ،گوشت میوه کاهش ونسبت اسید به قند افزایش می یابد.برگ های آناناس بر روی ساقه ای کوتاه و فشرده (حالت روزت) تشکیل می شوند که در وسط آنها حفره ای به وجود می آید که ساقه گل دهنده از میان آنها ظاهر می شود. گل ها بسیار زیبا و جذابند و درخشندگی آنها در کنار جذابیت برگ ها خود نمایی می کند.
کاشت گیاه آناناس - فوت و فن های باغبانی
کاشت گیاه آناناس - فوت و فن های باغبانی

گلهای آناناس عموما در زمستان القا شده ومیوه ها در تابستان می رسند.هر میوه از تعداد زیادی گل که روی یک نهنج برجسته گوشتی قرار دارند ،تشکیل شده است.میوه اناناس فاقد بذر بوده ومعمولا به صورت پارتنوکارپ اختیاری می باشد.اگر گرده افشانی صورت گیرد درون میوه بذر تشکیل میشود که کیفیت میوه ها کاهش میابد.در آناناس 3 ماه پس از گلدهی میوه قابل برداشت خواهد بود.



کاشت گیاه آناناس


آناناس رطوبت بالای هوا، شب‌های خنک و نور کامل خورشید را می‌پسندد و دلیل مقاومت به خشکی آن یکی به خاطر ساختمان برگ و دیگری جزو گیاهان CAM بودن است.از نظر آب و هوا آناناس در هوای 35-16 درجه سانتی‌گراد رشد می‌کند. بهترین دما برای آن 26-20 درجه سانتی‌گراد بوده و دمای بالا و پایین در کیفیت و نسبت قند به اسید میوه تأثیر می‌گذارد .



کاشت گیاه آناناس


از نظر خاک، خاکی با عمق متوسط 1 – 0.5 متر با زهکش خوب و بافت لوم رسی شنی یا بافت شنی را می‌پسندد. بهترین pH برای آن حالت اسیدی است که محدوده 6.5 – 5.4 برای آن مناسب است. البته در برخی از منابع محدوده 5.6 – 5 را نوشته‌اند، ولی در حالت کلی شرایط اسیدی خاک و خاک‌های با زهکشی خوب را می‌پسندد. به زهکشی پایین خیلی حساس هستند. Ec کمتر از des/m 0.5 برای پرورش آن مناسب است



کاشت گیاه آناناس


در خاک بایستی مقدار زیادی مواد آلی و پتاسیم وجود داشته و خاک باید غنی و حاصلخیز باشد تا تولید خوب وجود داشته باشد. خاک‌هایی با میزان بالای آلومینیوم و منگنز را تحمل می‌کنند و موادآلی و پتاسیم زیاد برای تولید حداکثر محصول ضروری است.



کاشت گیاه آناناس


بهترین راه تکثیر جدانمودن جوانه ها از اطراف گیاه است.جوانه ای راهم که بالای میوه به صورت رویشی باقی مانده نیزمیتوان جدانمود و ازآن گیاه کاملی به دست آورد.جوانه ها که از گیاه مادر جدا شدهاند بایستی 2 تا چندروزدرمعرض هواقرارداده شده تارطوبت آنها کاملا گرفته شود.سپس آنها را درشن مرطوب کشت داده شده تا ریشه ایجادنماید(معمولاحدودیک ماه).بعدازآن گیاهان کوچک را میتوان درخاک مخصوص درگلدان قرارداد و درگرما با نور کافی وبا آبیاری منظم آنها رابه صورت گیاهان بالغ به ثمررساند.



کاشت گیاه آناناس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.