فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

در محیط های جنگلی گرمسیری بوته ها بر روی تنه درختان و شکاف سنگ ها رشد می کنند.برگ ها با عرضی برابر 7-8 سانتیمتر و طولی برابر 10-15 سانتیمتر به صورت لبه های خاردار با بخش انتهایی باریک می باشند.رنگ برگ ها سبز روشن و دارای نوارهای عرضی در طول برگ هستند.بر حسب نوع رقم دارای رنگ های مختلف است .
نگهداری از گیاه ستاره زمین - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گیاه ستاره زمین - فوت و فن های باغبانی

گل ها در این بوته اهمیت زیادی نداشته و به رنگ مایل به سفید و ممکن است که در هیچ موقعی از سال شکفته نشوند و در بین برگ ها روزت مخفی می باشد.واریته آرژانتینی دارای برگ هایی با طرفین پوشیده از پولک های نقره ای رنگ می باشد.در واریته روبر، برگ ها سبز کم رنگ ،با نوارهای بنفش کم رنگ می باشد.



نگهداری از گیاه ستاره زمین


کشت این گیاه به سادگی صورت گرفته و برای زمین های نا هموارو پست و بلند مناسب و روی تنه درختان نیز به صورت اپی فیت رشد می کند.حجم خاک مورد نیاز برای این گیاه محدود بوده و ریشه ها نقش عمده ای را در نگهداری گیاه دارند.



نگهداری از گیاه ستاره زمین


بوته ها به نور روشن و حتی نور مستقیم خورشید و دماهای بالا نیاز دارند.در شرایط منزل بوته ها را درون شن مرطوب قرار داده تا اتمسفر آن مرطوب نگه داشته شود.آبیاری خاک گلدان به ندرت صورت می گیرد .در فواصل آبیاری باستی بخش رویی خاک خشک گردد.بوته ها اغلب دوره استراحت زمستانه ندارند.تغذیه گیاه در طول زمستان و تابستان هر سه تا چهار هفته یکبار صورت می گیرد.



نگهداری از گیاه ستاره زمین


برگ های بوته توسط آب به همراه کود رقیق بدون آهک اسپری می شوند .بوته ها در خاک پیت(خاک برگ) و یا مخلوطی از مواد آلی و پیت رشد می کنند.ابعاد گلدانهای مورد نیاز 10-15 سانتیمتری بوده و به تدریج با تعویض گلدان اندازه آنها افزایش می یاابد.



نگهداری از گیاه ستاره زمین


ازدیاد بوته ها از طریق جداسازی پاجوش جانبی در ماه بهار و انتقال به مخلوطی از شن مرطوب و پیت صورت می گیرد .گلدان ها توسط کیسه پلاستیکی پوشانده شده و تحت شرایط نور غیر مستقیم قرار گرفته و بعد از گذشت سه ماه آنها را به محیط رشد نهایی انتقال می دهند.



نگهداری از گیاه ستاره زمین
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.