فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

یاس رازقی گیاهی است بالارونده با گل های سفید و کوچک که بسیار معطرند. این درختچه زیبا با درخت زیتون قوم و خویشی نزدیک دارد. در واقع هر دوی اینها از یک خانواده هستند.معمولاًرازقی را در کنار آلاچیق ها و دیوارها و نرده ها یا کنار درهای ورودی می کارند تا در فصل گل از عطر گل هایش استفاده کنند.رازقی در تابستان به گل می نشیند و خانه شما را معطر می کند.
یاس رازقی گیاهی بالارونده و معطر - فوت و فن های باغبانی
یاس رازقی گیاهی بالارونده و معطر - فوت و فن های باغبانی

یاس به آفتاب زیادی احتیاج دارد؛ در نتیجه برای کشت مکانی را انتخاب کنید که حداقل ۶ ساعت در روز در معرض نور خورشید قرار بگیرد و گردش هوای خوبی داشته باشد.این گیاه در مناطقی مثل نواحی شمال کشور در فضای باز به آسانی رشد می کند، اما از آن جایی که نسبت به سرمای زمستان حساس است در نواحی سرد باید در گلدان کاشته شود و در زمستان به داخل ساختمان منتقل گردد.



یاس رازقی گیاهی بالارونده و معطر


خاک این گیاه باید دارای زهکشی مناسب باشد.مخلوط خاک متشکل از دو قسمت پیت ماس، یک قسمت لوم، دو قسمت ماسه است.از کاشتن یاس نزدیک درخت یا دیوار اجتناب کنید؛ زیرا ریشه‌هایش به فضای نسبتاً زیادی نیاز دارند.



یاس رازقی گیاهی بالارونده و معطر


گیاه یاس را در تابستان هفته‌ای چند بار آبیاری کنید؛ غیر از مواقعی که باران شدیدی باریده است.در پایان فصل زمستان، برخی از شاخه‌های قدیمی نزدیک به زمین را تا حد امکان هرس کنید. شاخه‌ها را از ناحیه‌های مختلف گیاه انتخاب کنید.در هر نوبت هرس بیشتر از یک چهارم شاخه‌ها را هرس نکنید.



یاس رازقی گیاهی بالارونده و معطر


یکی از راه های تکثیر یاس رازقی قلمه است .قبل از باز شدن جوانه ها، شاخه های ضخیم را انتخاب نموده و هر ساقه را به چند قطعه به طول 10 تا 20 سانتی متر تقسیم کنید.قلمه هایی را انتخاب کنید که دارای سه تا چهار جوانه باشند، این قلمه ها باید حداقل به مدت دو ماه در ماسه کاشته شوند. قلمه های کاشته شده را در سایه قرار دهید و همه روزه به آنها آب بدهید. بعد از دو ماه آنها را به گلدان اصلی یا باغچه منتقل کنید.



یاس رازقی گیاهی بالارونده و معطر
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.