فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

استرومانته بومی آمریکای لاتین و جنوبی و جنگل‌های بارانی برزیل است . دارای برگهای بیضی و براق و سه رنگ و دارای ساقه زیرزمینی است . نگهداری از این گیاه برای مبتدی‌ها سخت است . این گونه از خانواده مارانتا و همانند دیگر اعضای این خانواده برگهایش را شب‌ها رو به بالا جمع می‌کند و روزها دوباره پایین می‌آورد . گیاهی مناسب برای داخل تراریوم‌های بزرگ و ویواریوم محسوب می‌شود .
چگونه از گیاه استرومانته نگهداری کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه از گیاه استرومانته نگهداری کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

رنگ برگهای این گل سفید و صورتی و سبز می‌باشد . به دلیل این تنوع رنگ و فیزیولوژی آن ، به نور زیادی احتیاج دارد . نور زیاد غیر مستقیم . هیچگاه در فصل تابستان زیر آفتاب مستقیم نماند . زیرا برگها لوله‌ای می‌شوند و یا می‌سوزند.بهترین مکان برای نگهداری در منزل پنجره‌های پشت به قبله یا شمالی است .



چگونه از گیاه استرومانته نگهداری کنیم ؟


برای آبیاری باید انگشت خود را تا ۳ سانتیمتر یا دوبند انگشت در خاک فرو ببرید . اگر خشک بود یا خاک به انگشتتان نچسبید ، گیاه را سیراب کنید . گیاهتان را طوری که همه جای گلدان آب بخورد و از زیر گلدون به بیرون بریزد سیراب کنید . اگه خاکتان خشکی ببیند روی سطح خاک شوره می‌بندد و باید سیراب شود . در پاییز و زمستان ، به طور طبیعی خاک دیرتر خشک می‌شود . پس نیاز آبی با فاصله بیشتری انجام می شود .



چگونه از گیاه استرومانته نگهداری کنیم ؟


بهترین کود برای این گل با توجه به برگساره‌ای بودن ، تغذیه با کودهای کامل ۲۰-۲۰-۲۰ است و همینطور آهن ماهی یکبار باعث بهبود رنگ برگهای این گیاه می‌شود . می‌توانید از ورمیکمپوست برای تغذیه استفاده کنید.این گیاه به خاطر نوع سیستم ریشه‌بندی به گلدان‌های کوچک و کم عمق نیاز دارد . تعویض گلدان زمانی انجام شود که ریشه‌ها از زیر بیرون بزند و برگها هم از لبه‌های گلدان بیرون بزند .



چگونه از گیاه استرومانته نگهداری کنیم ؟


این گیاه دارای ساقه‌های زیرزمینی است و روی ساقه‌های زیرزمینی ریشه وجود دارد . برای تکثیر این گیاه در هوای خنک ، گیاه را از گلدان خارج با قیچی باغبانی طوری که روی هر قطعه ساقه ۳ برگ و جوانه وجود داشته باشد ریزوم را تقسیم کنید و در گلدان‌های کوچک بکارید .



چگونه از گیاه استرومانته نگهداری کنیم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.