فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

دانه مرجانی گیاهی خزنده همیشه سبز با ساقه های در هم پیچیده که توده های 7-8 cm را تشکیل می دهند و به عنوان گیاه پوششی می توان استفاده کرد .ساقه بوته دارای برگ های سبز و گوشتی گرد بدون دم برگ بوده که به طورمتقابل با عرض 5 میلیمتر بر روی ساقه قرار گرفته اند.گل ها در تیر با رنگ های پرتقالی و قرمز بر روی بوته تشکیل شده و بعد از چند ماه ریزش می کنند.
نگهداری از گیاه دانه مرجانی - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گیاه دانه مرجانی - فوت و فن های باغبانی

این گیاه از مناطق کوهستانی با ارتفاع بیش از 2000 متر سطح دریا آورده شده و بوته ها به نور مستقیم 3-4 ساعت در روز نیاز دارند.شرایط دمایی برای گیاه نباید خیلی گرم باشد و دمایی 14-17 درجه سانتیگراد مناسب آن می باشد .در صورت افزایش دما بیش از حد لازم و عدم نور کافی ،تعداد برگ ها و میوه ها در بوته کاهش می یابد.



نگهداری از گیاه دانه مرجانی


قبل از آبیاری مجدد سطح خاک باید کاملا خشک سود .شاخ و برگ بوته ها روزانه توسط آب اسپری گردد و گلدان ها باید در یک ظرف محتوی از شن مرطوب قرار داده شود .در زمستان بوته ها به دوره استراحت کوتاه نیاز داشته که در طی این دوره میزان آبیاری کاهش می یابد.



نگهداری از گیاه دانه مرجانی


تغذیه بوته ها در هر ماه از زمان پایان گل دهی تا رسیدن دانه ها به میزان کافی صورت گرفته که در غیر این صورت با عدم رشد برگ ها به گل ها و میوه ها آسیب می رساند.خاک مناسب رشد بوته ها شامل مواد آلی پیت و ماسه به نسبت مساوی می باشد.تعویض گلدان در بهار صورت گرفته و بوته ها به گلدان های با قطر بیش از 8 تا 10 سانتیمتر منتقل می شوند .



نگهداری از گیاه دانه مرجانی


ازدیاد بوته از طریق تقسیم بوته صورت گرفته و هر 5 تا 6 بوته کوچک به صورت جداگانه در گلدان های با خاک مناسب تازه کشت می گردد.همچنین کاشت بذر در محل خنک د راواخر تابستان و قلمه شاخه های جوان در بهار می توان آن را تکثیر کرد .



نگهداری از گیاه دانه مرجانی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.