فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

نعناع جزء سبزیجات محبوب بین خانواده ها است و مصرف زیادی دارد , پس اگر در منزل یک باغچه دارید پیشنهاد ما برای شما این است که در آن نعناع بکارید.گیاه نعناع یک گیاه کوچک با بویی عالی است که به سرعت رشد می‌کند و دارای مزایای بسیاری است.پرورش و نگهداری آن در منزل می‌تواند حیوانات و حشراتی همچون مورچه و مگس را از شما دور کند. مزایای این گیاه برای سلامتی باورنکردنی است.
نحوه ی کاشت نعناع - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی کاشت نعناع - فوت و فن های باغبانی

نعناع بذر قابل رویش تولید نمی کند وتکثیر آن از طریق تقسیم ریشه وقلمه ساقه وپاجوش انجام می شود. زمان کاشت در دو فصل بهار وپائیز انجام می شود اما کشت بهاره به کشت پائیزه ترجیح داده میشود. بهترین زمان کاشت دربهار اواخر اردیبهشت واوایل خرداد است.



نحوه ی کاشت نعناع


ریشه نعناع را به قطعات چند سانتیمتری تقسیم نموده و در نقاط مختلف به خصوص در کنار باغچه می کارند .این ریشه‌ها ، پس از سبز شدن بسرعت ریشه دوانیده و ساقه‌های جدید را بوجود می آورند .اگر نمی خواهید نعناع بی رویه در باغچه رشد کند کاشت آن در گلدان گزینه خوبی است .نعناع در انواع مختلفی از خاک به خوبی رشد می کند اما در خاکی که با دو لایه کمپوست پوشیده شده باشد بهتر رشد می کند .



نحوه ی کاشت نعناع


نعناع را در اکثر نقاط می توان کشت کرد. اما مناطق خیلی سرد برای کشت این گیاه مناسب نمی باشد مواد و عناصر غذایی فراوان و آب کافی برای رویش آن ضروری است. گیاه در 2 تا 3 درجه سانتی گراد شروع و به رویش می نماید ولی درجه حرارت مطلوب برای رویش نعناع 10 درجه سانتی گراد است درجه حرارت مناسب به منظور تسریع در رشد و نمو گیاه و همچنین افزایش در تولید اسانس 18 تا 20 درجه سانتی گراد است.این گیاه برای رشد نیاز به آفتاب کامل یا سایه جزیی دارد .گلدان نعناع را می توان در حیاط یا در بالکن در نور مستقیم قرار داد .



نحوه ی کاشت نعناع


آبیاری باید به طور منظم انجام شود ولی باید مراقب باشید خاک خیلی خیس نشود. بهتر است اجازه دهید بین هر آبیاری خاک کمی خشک شود و سپس به طور کامل آبیاری را انجام دهید، به گونه ای که خاک خیس شود.اگر نعناع در گلدان کاشته شده باشد، برای این که باردهی بیشتری داشته باشد می توان ماهی یک بار به آن کود کامل مخصوص سبزیجات داد.



نحوه ی کاشت نعناع
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.