فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

یکی از انواع رز که از خانواده گل سرخیان است و بیشتر بومی استان‌های جنوبی چین به شمار می‌رود. به همین دلیل گاهی به آن گل رز چینی هم گفته می‌شود. این گیاه ظریف و زیبا برگ‌های کوچکی دارد که دارای دندانه‌اند. گل‌های آن ریز و دارای پایه کوتاه است و ارتفاع کل بوته آن به 5/1 تا دو متر هم می‌رسد. رز مینیاتوری در رنگ‌های مختلف از سرخ تا صورتی و... دیده می‌شود. گل‌های آن به‌صورت پرپر، متوسط و کم پر دیده می‌شود. این گیاه را می‌توان علاوه بر باغچه‌ها در گلدان نیز پرورش داد.
نگهداری از رز مینیاتوری یا چینی - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از رز مینیاتوری یا چینی - فوت و فن های باغبانی

رز مینیاتوری نمونه کوچکتری از رز فلوریبوندا بوده و نگهداری از آن در گلدان های کوچک بسیار ساده است. اگر از رز مینیاتوری به اندازه کافی مراقبت کنید این توانایی را دارد که تا 60 سانتی متر در داخل خانه رشد نماید.



نگهداری از رز مینیاتوری یا چینی


گل رز مینیاتوری به طور کلی نور زیاد و هوای خنک را می‌پسندد که باعث می‌شود گل‌های با کیفیت‌تری تولید کند. حداقل 6 ساعت در روز رُز مینیاتوری را در آفتاب قرار دهید.اگر رز مینیاتوری را در گلدان نگهداری می کنید ،گلدان خود را در مقابل پنجره ای رو به جنوب و یا غرب قرار دهید تا مطمئن شوید گل رز به اندازه کافی در معرض آفتاب قرار می گیرد.هر چند هفته یکبار نیز گلدان را بچرخانید تا همه قسمت های گل به طور مساوی رشد کنند.



نگهداری از رز مینیاتوری یا چینی


رزها به دمای هوای سرد مقاومت خوبی دارند و حتی دمای بین 15 الی 25 درجه باعث گل دهی بهتر آنها می‌شود. البته اگر رز را در گلدان کاشته‌اید در فصل‌های سرد سال مواظب یخ زدگی خاک گیاه باشید.خاک مناسب برای این گیاه خاک شنی رسی است که دارای مقداری رس و ده درصد مواد آلی داشته باشد. خاک را خوب زه کشی کنید و عمق خاکتان زیاد باشد.در فصل رشد، همیشه خاک رز چینی باید مرطوب باشد، هر زمان که خاک گیاه را خشک دیدید، این گیاه را آبیاری کنید.



نگهداری از رز مینیاتوری یا چینی


برای گل دهی بهتر هر چند وقت یک بار به این گیاه کود حاوی پتاسیم بدهید. جهت تکثیر این گیاه از قلمه استفاده می‌شود. ابتدای فصل سرد سال که برگ‌های گل ریزش کرده یا ابتدای بهار، دوسانتی متر از ساقه بالاتر از گره را انتخاب کرده و قلمه بزنید.



نگهداری از رز مینیاتوری یا چینی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.