فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

گیاه موسی در گهواره که با نام های دیگری مثل رهوئو و موسی در نیزار ،زیپلین نیز شناخته می شود، بومی مکزیک و از خانواده برگ بیدی می باشد. علت نامگذاری این گیاه به خاطر گل های آن می باشد، دسته ای از گل های سفید درون غلافی به شکل گهواره قرار دارند که یادآور داستان حضرت موسی می باشد زمانی که مادرش او را در گهواره قرار داد .
آشنایی با گیاه موسی در گهواره  - فوت و فن های باغبانی
آشنایی با گیاه موسی در گهواره  - فوت و فن های باغبانی

این گیاه سازگار به آفتاب و سایه آفتاب می باشد. البته باید دقت نمود دور از تماس مستقیم نور خورشید قرار گیرد. پنجره های شرقی و جنوبی برای این گیاه بهترین می باشد.این گیاه نیازمند دمای معمولی و متوسط می باشد. حداقل درجه حرارت قابل تحمل برای این گیاه در زمستان 16 درجه سانتیگراد می باشد . دمای ایده ال برای این گیاه دمای بین 18-22 درجه سانتیگراد می باشد.



آشنایی با گیاه موسی در گهواره


خاک را در هر حال مرطوب نگه دارید ،در تابستان 2-3 بار در هفته و در زمستان یک بار در هفته آبیاری کنید .در صورت نزول درجه حرارت به 15 درجه ، آبیاری را به هر 10 روز یکبار کاهش دهید .از آب سبک بدون املاح ولرم استفاده کنید .حداقل 2 بار در هفته نیز غبارپاشی کنید .



آشنایی با گیاه موسی در گهواره


ترکیب خاک باغچه ، کود دامی و خاکبرگ خاک مناسب این گیاه می باشد ، خاک باید از زهکش مناسب برخوردار باشد . برای رشد بهینه گیاه می توان هفته ای دو بار گیاه را با کود شیمیایی تغذیه نمود.



آشنایی با گیاه موسی در گهواره


گیاه موسی در گهواره را می توان در فصل بهار توسط تقسیم بوته به راحتی تکثیر کرد و هر قسمت را به شکل گیاهی مستقل در گلدانی جداگانه کاشت. همچنین می توان پاجوشهایی را که در کنار گیاه مادری وجود دارد در بهار یا تابستان جدا کرد و به عنوان گیاهی جدید مورد استفاده قرار داد. از گیاهانی که به دلیل افزایش سن برگهای موجود در پایین ساقه را از دست داده اند می توان در برنامه های تکثیر استفاده کرد.



آشنایی با گیاه موسی در گهواره
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.