فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

بامبوی مقدس گیاهی پر ساقه و همیشه سبزی است که با انبوه پا جوش های خود رفته رفته به صورت درختچه ای پر پشت در می آید ، شاخ و برگ آن فراوان است اما به بیننده نوعی احساس سبکی و نرمی القا می کند ، در باغ های سبک ژاپنی غالبا کاشته می شود ، اما در هر جا که بخواهیم تضادی با گیاهانی بسازیم که شاخ و برگ تیره تر و بافت سنگین تر دارند می توانیم از آن استفاده کنیم.
آشنایی با درختچه ناندینا یا بامبوی مقدس - فوت و فن های باغبانی
آشنایی با درختچه ناندینا یا بامبوی مقدس - فوت و فن های باغبانی

گل های سفید و کوچک این گیاه پس از مدتی به انگور های سرخ جذاب بدل می شوند ، در اقالیم خنک می توان انتظار داشت که رنگ زیبای پائیز بر شاخ و برگ بامبوی مقدس خود نمایی کند ، بامبوی مقدس عمر طولانی دارد و بعد از ۳ تا ۵ سال بالغ می شود و آنگاه گل ها و انگور هایش را تولید می کند ، بلندی آن به ۲ متر می رسد و می توان آن را برای ایجاد حریم و حایل با مخلوط با دیگر گیاهان پرورش داد .



آشنایی با درختچه ناندینا یا بامبوی مقدس


ناندینا می تواند در آفتاب کامل یا نیم سایه رشد کند ، رنگ شاخ و برگش بر حسب محل فرق می کند ، مثلا اگر در سایه قرار گیرند برگ ها سبز روشن خواهند شد و اگر در آفتاب واقع شوند به سرخی خواهند گرایید .به اقلیم های مختلف تحمل نشان می دهد ، در نواحی کاملا سرد نیز قابل پرورش است .



آشنایی با درختچه ناندینا یا بامبوی مقدس


خاک با زهکشی خوبی را که با مواد آلی غنی شده باشد ترجیح می دهد .بوته های جا افتاده خشکی را خوب تحمل می کنند ، اما بهتر است که در ماه های گرم عمیق و منظم آبیاری شوند .



آشنایی با درختچه ناندینا یا بامبوی مقدس


در آخر زمستان یا اوایل بهار برخی از مسن ترین ساقه ها را می توان از نزدیک سطح زمین قطع کرد تا فضای کافی برای رشد شاخه های نورس باز شود .از راه کاشت دانه در اواخر زمستان یا بهار ، یا از طریق تقسیم بوته های انبوه جا افتاده در اواخر زمستان یا اوایل بهار می توان ناندینا را تکثیر نمود.



آشنایی با درختچه ناندینا یا بامبوی مقدس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.