فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

قرنفل از گلهای قدیمی و معطر دوست داشتنی می باشد که مناسب برای حاشیه کاری می باشد .قرنفل بصورت بوته ای متراکم رشد می کند که گلبرگ های آن حاشیه ای به رنگ بنفش ، قرمز مایل به زرد سفید می باشند . قرنفل هم خانواده میخک است و عطری شبیه میخک دارد مشخصه­‌ی آنها عطر تندی است که هنگام شکوفا شدن گل­‌هایشان از خود ساطع می­‌کنند.
نگهداری از گل قرنفل - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گل قرنفل - فوت و فن های باغبانی

قرنفل­‌ را در نور کامل، نیم سایه و یا در هر مکانی که این گیاهان حداقل 6 ساعت نور خورشید را دریافت خواهند کرد، بکارید.برای کاشت گیاه صبر کنید که دوره­‌ی سرمازدگی بگذرد و سپس آن‌ها را در همان سطحی که قبلا در درون گلدان قرار داشته­‌اند و با فاصله­‌های 30 تا 45 سانتی­متری از هم بکارید. اطراف گیاهان را نیز با خاک نپوشانید.



نگهداری از گل قرنفل


قرنفل به شکل معمولا در اواخربهار/اوایل تابستان گل می دهد و در گرمای تابستان از بین نمی رود اما گلدهی آن کاهش می یابد بنابراین اگر در منطقه ای گرم زندگی می کنید گیاه را در مکانی بکارید که از بعد از ظهر به بعد در سایه قرار بگیرد. قرنفل در طی زمستان می تواند سرما را تا حدود 23- درجه سانتیگراد تحمل کند.



نگهداری از گل قرنفل


هر زمان که گیاه خشک شد به آن آب دهید و هر 6 تا 8 هفته یکبار نیز کوددهی کنید.سعی کنید از آب دادن بیش از حد به گیاه اجتناب کنید زیرا باعث پوسیدگی گیاه خواهد شد ،خشک ماندن بیش از حد گیاه نیز باعث آسیب رسیدن گیاه می شود.



نگهداری از گل قرنفل


تکثیر قرنفل از طریق کشت بذرهای آن صورت می گیرد. بذر آن را باید در تیر و مرداد در خزانه کاشت و نشا را در مهر و شهریور به محل اصلی منتقل کرد. گیاه جدید یک سال پس از کشت در محل اصلی، گل های بسیاری تولید می کند.



نگهداری از گل قرنفل
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.