فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

هیپوستس گیاهی بوته ای با شاخ و برگ فراوان تزیینی با رشد سریع می باشد .بهتر است که بخش انتهایی سرشاخه ها ،هرس شوند تا رشد آن به 40 الی 50 سانیمتر محدود گردد.بوته ها به صورت متراکم و انبوه رشد می کنند.برگ ها بیضوی شکل بوده با طولی برابر 6 و عرضی برابر 3 سانتیمتر می باشد .
هیپوستس یا گل سنگ  - فوت و فن های باغبانی
هیپوستس یا گل سنگ  - فوت و فن های باغبانی

رنگ برگ ها سبز رنگ و بخشی از آن به رنگ صورتی با رگه های قرمز روشن می باشند .رنگ شاخه های اصلی و فرعی بوته های ،قرمز می باشند.در ماه های فروردین و اردیبهشت گل های کوچک قرمز ارغوانی بر روی گیاه تشکیل می گردد که از اهمیت کمتری برخوردارند .



هیپوستس یا گل سنگ


برای حفظ رنگ بوته ها بایستی در شرایط نور روشن و مستقیم خورشید نگهداری شود .شرایط دمایی 18-22 درجه سانتیگراد دمای اتاق برای بوته ها مناسب بوده و دمای پایین تر از 15 درجه سانتیگراد برای بوته ها مناسب نمی باشد .در فصل تابستان بوته ها تحت شرایط محیط باز و بدون آفتاب کامل نگهداری می شود .



هیپوستس یا گل سنگ


در طول مدت بهار و تابستان بوته ها به طور طبیعی آبیاری شده و باید اجازه داد تا رطوبت سطح خاک قبل از آبیاری مجدد خشک شده باشد .در طول مدت زمستان بوته ها به آبیاری کمتری نیاز داشته و بایستی مراقب بود تا رطوبت خاک گلدان کاملا خشک نشود .بوته ها در زمستان دارای رکود می باشند .بوته ها در طول دوره رشد هر دو هفته یکبار توسط کود مایع تغذیه می گردد.خاک گلدان شامل مواد آلی ،پیت و ماشه به نسبت مساوی است .در ماه بهار تعویض گلدان صورت می گیرد .



هیپوستس یا گل سنگ


ازدیاد

ازدیاد : در بهار یا پاییز سرشاخه ها را به طول 10 سانتیمتر جدا کرده و سپس در درون آب قرار داده و هم زمان با تشکیل ریشه هایی به طول 5 سانتیمتر در خاک طبیعی به عمق 8 سانتیمتر کشت می گردد.قلمه ها در خاک و یا پیت تحت دمای 18 تا 21 درجه سانتیگراد و در شرایط نور غیر مستقیم هم ریشه تولید می کنند.



ازدیاد
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.