فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

این گیاه که با نام های مختلفی چون کالسئولاریا,کفشک، گوشی، جیبی، کیفی شناخته میشود، گیاهی است دو ساله که بعنوان گیاه زینتی خانگی در بهار و تابستان مورد استفاده قرار می گیرد. برگهای گیاه، تخم مرغی و پهن، کرکدار، به طول 8 تا 12 سانتیمتر بوده که بصورت متقابل روی ساقه قرار گرفته اند. گلهای آن به تعداد زیاد در رنگهای زرد، نارنجی، قرمز و مخلوط نمایان است. این رنگها در فصل تابستان ظاهر می شوند. حداکثر بلندی و گستردگی آن به 20 سانتیمتر می رسد.
نگهداری از گل گوشواره ای  - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گل گوشواره ای  - فوت و فن های باغبانی

این گیاه به محیطی روشن نیاز دارد اما باید به دور از نور مستقیم خورشید قرار گیرد. نور مستقیم باعث سوختن قسمت هایی از گل، نوک و حاشیه برگ ها و همچنین ریزش غنچه ها و گلها خواهد شد. نور کم محیط نیز مانع از گلدهی گیاه ، ریزش غنچه های گل و کاهش رشد گیاه خواهد شد.



نگهداری از گل گوشواره ای


نیاز دمایی این گیاه مهمترین موردی است که نگهداری آن را با مشکل مواجه می کند و اگر چه گیاهی دو ساله است اما به دلیل نیاز به محیط سرد معمولا به شکل گیاهی یکساله نگهداری می شود. دمای7-10 درجه سانتیگراد در شب و 13-18 درجه سانتیگراد در روز مناسب رشد این گیاه می باشد. بنابراین می توان گفت این گیاه محیطی خنک را دوست دارد و در واقع فرا رسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا یکی از دلایل خشکیدگی ، چروکیدگی و سوختن برگ های این گیاه و از بین رفتن رفتن کل گیاه می شود.



نگهداری از گل گوشواره ای


خاک این گیاه را باید مرطوب نگه داشت و بین دو آبیاری نباید سطح خاک خشک شود اما از طرفی خاک باید زهکش خوبی داشته باشد تا آبهای اضافه بعد از آبیاری خارج گردد.



نگهداری از گل گوشواره ای


به خاک غنی و مرطوب با زهکش مناسب نیاز دارد. بنابراین بکارگیری خاکبرگ برای افزایش میزان موادغذایی و غنی کردن، پرلایت و کوکوپیت برای حفظ رطوبت و همچنین شن برای افزایش زهکش بستر کاشت توصیه می شود. در طی رشد می توان هر ۳-۴ هفته یکبار به گیاه کود داد اما در زمان گلدهی گیاه را کود ندهید زیر موجب کاهش عمر گلهای آن می شود.



نگهداری از گل گوشواره ای
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.