فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

نخل پروانه شامل ساقه های ظریف و متعدد و متراکم با حالت شانه ای زینتی در طول بخش رویی برگ بر روی پایه هایی باریک به رنگ زرد یا نارنجی قرار می گیرد.برگ های دروغی به مقدار زیاد رشد کرده و به طول بیش از یک متر و به شکل خمیده و برگچه های پراکنده سبز مایل سبز ماسل به زرد به طول 60 به عرض 1.5 سانتیمتر تکشیل می دهند.برگچه ها تقریبا به حالت متقابل آرایش یافته اند.گیاه دارای رشد تدریجی می باشد .
آشنایی با گیاه نخل پروانه - فوت و فن های باغبانی
آشنایی با گیاه نخل پروانه - فوت و فن های باغبانی

این نخل به نور روشن اما غیر مستقیم خورشید نیاز دارد .این گیاه به طور منظم با رشد تدریجی 15 تا 20 سانتیمتر در طول سال در دمای 18 تا 22 درجه سانتیگراد می باشد .این گیاه در دمای پایین تر نیز دارای رشد بوده اما در دمای کمتر از 13 درجه سانتیگراد رشد گیاه متوقف می شود.



آشنایی با گیاه نخل پروانه


نخل پروانه به میزان فراوان نیاز به آب داشته ولی بایستی از غرقاب شدن جلوگیری شود .در دمای پایین تر 13 درجه مطمئن باشید که رطوبت خاک تخلیه نمی شود .



آشنایی با گیاه نخل پروانه


خاک گلدان شامل خاک آلی ،پیت و ماسه به نسبت مساوی است و تعویض گلدان در هر زمانی از سال که محدودیت برای رشد گیاه ایجاد شود ،صورت می گیرد .تغذیه کودی هر دو هفته در ماه های فروردین تا مهر صورت می گیرد.



آشنایی با گیاه نخل پروانه


ازدیاد به آسانی از طریق بذر در ماه فروردین یا اردیبهشت در دمای 18 تا 20 درجه سانتیگراد صورت گرفته اما در این شیوه گیاه دارای رشد کمتری می باشد .روش سریع تر جهت ازدیاد جداسازی پاجوش با بخشی از ریشه و انتقال به گلدان هایی که توسط مخلوطی از یک قسمت ماده آلی ،یک قسمت پیت و دو قسمت ماسه پر شده است ،می باشد .سطح رویی گلدان را پوشش های پلاستیکی پوشانده و در نور متوسط قرار می دهیم .



آشنایی با گیاه نخل پروانه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.