فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

امروزه انواع گیاهان آپارتمانی در دسترس خریداران است، اما خرید گیاه مناسب برای افرادی که در منزل فرزند کوچک دارند کار چندان آسانی نیست.با شناخت گیاهان غیر سمی می توانید بهترین گیاه را برای بهبود زیبایی محیطی و سلامت کودکان خود انتخاب کنید.
آشنایی با گیاهان غیر سمی برای کودکان  - فوت و فن های باغبانی
آشنایی با گیاهان غیر سمی برای کودکان  - فوت و فن های باغبانی

اولین و سالم ترین گیاهی که به معرفی آن می پردازیم کاکتوس کریسمس است .کاکتوس کریسمس گیاه شناخته شده ای است که به عنوان تزئین در زمان کریسمس مورد استفاده قرار می گیرد.کاکتوس کریسمس متعلق به گیاهان روز کوتاه است. دارای ساقه بریده بریده و تخت است و گل آن تا 7.5 سانتی متر بزرگ میشود. گل دارای دو ردیف گلبرگ در هم پیچیده است.ساقه در امتداد بصورت پنجه ای منشعب شده و با گلهای دلپذیر و متمایل بسمت زمین خود مجموعه ای زیبا را تشکیل می دهند .



آشنایی با گیاهان غیر سمی برای کودکان


حسن یوسف

حسن یوسف : گیاه بی خطری برای کودکان است .حسن‌ یوسف همان‌ طور که از نامش پیداست، گلی خوش رو و زیبا در رنگ‌ها و شکل‌های متفاوت و جذاب است. حتما دقت کرده‌اید که این گیاه نام فارسی خودش را از نام حضرت یوسف(ع) که به زیبارویی مشهور بود، گرفته است.این گیاه بومی جاوا می باشد.ارتفاع آن به بیش از ۴۰ سانتی‌متر و گسترش آن نیز به بیش از ۲۵ سانتی‌متر می رسد. برگهای زیبای آن به رنگ‌های مخلوط قرمز، سفید، سبز، زرد و قهوه‌ای دیده می‌شوند.گل‌ها در این گیاه کوچک و آبی‌رنگ می باشند.



حسن یوسف


سرخس بوستون

سرخس بوستون :این گیاه اولین بار در دوره ملکه ویکتوریا برای تزیین داخلی سرسراها استفاده شد و بعد از آن به یکی از گل های زیبای حاضر در منزل به ویژه در راهروها و راه پله ها تبدیل شد.برگ های این گیاه بلند و زیبا بوده و تصویر زیبایی دارند. البته نگهداری آن در کشوری مانند انگلیس که بیش از نیمی از سال هوا بارانی و ابری است، کار آسانی است اما نگهداری آن در هوای گرم و خشک تهران کمی مشکل اما امکان پذیر است. فراموش نکنید که این گیاه به رطوبت زیاد نیاز دارد.



سرخس بوستون


برگ گندمی

برگ گندمی :گیاهی سر سبز و زیبا برای فضای سبز خانه شماست . گل های این گیاه ریز و به رنگ سفبد بوده و دارای چندان جذابیتی نیستند و بعد از گرده افشانی تبدیل به جوانه هایی می شوند که شما برای تکثیر می توانید از انها استفاده کنید .بیشتر جذابیت این گیاه به برگ های سبز و زیبا است.



برگ گندمی


بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی :زادگاه این گل افریقای شرقی است. برگهای سبز مخملی و کرک‌ دار و روی ساقه فشرده و کوتاه قرار دارند. بنفشه آفریقایی نسبت به طول روز بی تفاوت است و به همین علت در طول سال گل می‌دهد. رنگ گلها متنوع و به رنگ بنفش- آبی- قرمز - صورتی- سفید ظاهر می‌شوند. گلها به صورت کم پر و پر پر و پرچمها طلایی و به طرز زیبایی از وسط گلها بیرون زده‌اند بطوری که تناقض در رنگ پرچم ها و گلبرگ ها گل را به صورت یکی از زیباترین مینیاتورهای گیاهی در آورده است.در برخی از کشور ها بنفشه آفریقایی به عنوان هدیه ای زیبا برای روز مادر در نظر گرفته می شود .



بنفشه آفریقایی


رز مینیاتوری

رز مینیاتوری :گل رز مینیاتوری، یکی از بهترین گیاهانی است که شما می توانید در گلدان و در فضای داخلی پرورش دهید.اگر از رز مینیاتوری به اندازه کافی مراقبت کنید این توانایی را دارد که تا 60 سانتی متر در داخل خانه رشد نماید.برگ های پر شکل، با 3 تا 5 برگچه، هر کدام 2.5 تا 6 سانتی متر طول و 1 تا 3 سانتی متر گستردگی دارند. دارای گل پنج رنگ بیشتر گلبرگهای صورتی و قرمز و میوه قرمز با قطر 1-2 سانتی متر میباشد. گل رز مینیاتوری نور زیاد و دمای خنک را میپسندد که سبب تولید گل با کیفیت بالا می شود.



رز مینیاتوری


گیاه یشم (کراسولا اواتا)

گیاه یشم (کراسولا اواتا) :این گیاه به نام‌های «درخت دوستی» «درخت شانس» یا «درخت پول» هم شناخته‌می‌شود و جایزه انجمن سلطنتی وباغ انگلستان را از آن خود کرده است .یشم گیاهی آب‌دار بوده و همیشه‌سبز است. بومی آفریقای جنوبی است اما در سراسر دنیا به عنوان گیاه آپارتمانی نگهداری می‌شود. رنگ برگ‌های این گیاه سبز یشمی است و در شرایط مناسب در آغاز بهار، بر روی شاخه‌های این گونه، گل‌های سفید و صورتی ستاره‌ای شکل می شکفد.



گیاه یشم (کراسولا اواتا)


برگ بیدی

برگ بیدی :نگهداری از این گیاه بسیار آسان است و بیشتر برای تزئین طاقچه، پشت پنجره و بالکن های سرپوشیده نگهداری می شود .برگهای زیبا و مناسبی برای آویز دارد. این برگها تخم مرغی شکل، پهن و بدون دم برگ و به رنگ سبز روشن با نوارهای سفید یا کرم می باشند.،برگ بیدی جایگزین مناسبی برای گیاه رونده پوتوس سمی می باشد .



برگ بیدی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.