فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

سیکاس جزء گیاهان گرمسیری است که رطوبت و درجه حرارت بالا را دوست دارد و خشکی را تحمل نمی کندو با دیدن اولین خشکی گیاه شروع به از بین رفتن می نماید .به رغم این مشخصات زیستی می توان این گیاه را به عنوان یک بونسایی نگهداری نمود .به شرطی که گلدان در سینی پر از سنگریزه و آب قرار بگیرد.از علائم و نشانه سلامتی این گیاه در هنگام خریداری توجه به جوانه مرکزی آن است که چنانچه گیاه کوچکترین تنشی دیده باشد در آن منعکس می گردد.
نگهداری از بونسای سیکاس  - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از بونسای سیکاس  - فوت و فن های باغبانی

نور خورشید در محیط باز را دوست دارد اما اگر قبلا در محیط بسته عادت کرده باشد باید به تدریج آن را به نور خورشید عادت داد.در محیط بسته در پشت پنجره بدون فیلتر کردن نور خورشید پشت شیشه صدمه می بیند و بهترین راه استفاده از صافی های نور است.بونسای داران نور پشت پنجره قسمت غربی منزل را بهترین شرایط می دانند.



نگهداری از بونسای سیکاس


رشد گیاه در زمستان خیلی کند می گردد و به همین علت نیاز آبی شدیدا پایین است.اگر خاک مرطوب است آبیاری نباید انجام شود.در صورت اشباع شدن خاک از آب به مدت طولانی رشد متوقف گشته و بوی ناخوشایندی از آن به مشام می رسد.



نگهداری از بونسای سیکاس


سیکاس شدیدا به تغییرات شرایط محیطی حساس است و با تغییر ناگهانی 5 درجه ای در حرارت و سرد شدن هوا برگ ها شروع به خشک شدن می کنند.تغییرات در نور و رطوبت نیز همین صدمه را وارد می کند.در صورت وارد شدن چنین تغییراتی آن را در محیطی روشن و گرم قرار دهید.به زودی گیاه سلامت خود را باز خواهد یافت.



نگهداری از بونسای سیکاس


ریشه گیاه سیکاس نسبت به شرایط نا مساعد ریشه حساس است و به رغم ضخامت و چوبی بودن ریشه با کوچکترین شرایط بد محیطی صدمه میبیند و در هنگام حمل و جابجایی نهایت دقت باید به عمل آید.به خاطر کندی رشد تعویض گلدان هر 5 سال یک بار انجام می گیرد.توصیه می گردد که در هر تعویض ،گلدان را کمی بزرگ تر انتخاب کنند تا عمل تغییر گلدان دیرتر انجام گیرد و صدمه کمتری را متحمل گردد.خاک مناسب برای گلدان خاک کاکتوس است .



نگهداری از بونسای سیکاس


به علت عدم وجود شاخه هرس لازم ندارد و فقط به حذف برگ های خشک پایینی اکتفا می گردد.حذف برگ های پیر باید با نهایت دقت انجام شود.با کشیدن و کندن برگ ها به علت تکان های شدید ریشه ها صدمه می بینند و باید با قیچی زاویه دار تیز برگ ها حذف گردند.حذف صحیح برگ ها منظره آرایش طبیعی زائده های دم برگ را روی تنه حفظ خواهد کرد.



نگهداری از بونسای سیکاس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.