فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

این نوع کاکتوس بومی مکزیک و آمریکای جنوبی است و به صورت استوانه ای و انگشتی رشد می کند. مجموعه ای از 14 تا 25 تیغ زرد و نارنجی است که به طرف گیاه برگشته اند و گاهی در میان این تیغ ها یک یا 2 تیغ به طول 1.5 سانتی متر می روید. گل های کوچک این گیاه به رنگ زرد و صورتی کمرنگ هستند و دارای میوه هایی به رنگ بنفش می باشند که در خود بذرها را جای داده اند.

در تابستان گرم شرایط سایه آفتاب و تهویه خوب و در فصول دیگر آفتاب مستقیم را ترجیح می دهد.درجه حرارت مطلوب برای آن در تابستان، حداقل 30 درجه سانتی گراد است. حداقل دما در زمستان تا 10 درجه است، برای مدت زمان محدودی در دمای زیر 4 درجه تاب می آورد .در صورتی که شرایط نگهداری مامیلاریا مناسب باشد در اواخر زمستان به گل می نشیند.



چگونه از کاکتوس مامیلاریا نگهداری کنیم ؟


مامیلاریا به خاک های قلیایی علاقه مند است. با مخلوط نمودن ماسه و کمپوست می‌توان بستر خوبی برایش تهیه کرد. گلدان آنها را ترجیحا در فصل بهار تعویض و همیشه گلدان هایی به اندازه ریشه گیاه انتخاب می‌شود.برای تغذیه اش از کود کاکتوس استفاده کنید گرچه نیاز چندانی به کود ندارد. از کودهای کم نیتروژن هم یک یا دو بار در سال و در فصل رشد می توان استفاده کرد.



چگونه از کاکتوس مامیلاریا نگهداری کنیم ؟


آبیاری در طول ماه های زمستان محدود شود تا مقاومت گیاه در برابر سرما زیاد شود. در تابستان بعد از خشک شدن خاک اقدام به آبیاری نمایید. به آبیاری آن دقت کنید چون بسیار مستعد پوسیدگی است. پوسیدگی رنگ گیاه را قهوه ای می کند.



چگونه از کاکتوس مامیلاریا نگهداری کنیم ؟


برای تکثیر این نوع کاکتوس می توانید از بذر گیاه و یا قلمه زدن استفاده کنید.بذر این کاکتوس به راحتی جوانه می زند و رشد سریعی دارد. به منظور قلمه زدن، در تابستان به وسیله چاقوی تیزی که با آب جوش ضدعفونی شده باشد قطعاتی از ساقه را برداشته و در ماسه بکارید. بهتر است قلمه ها را به مدت 1 تا 2 ساعت در سایه قرار دهید تا خشک شود. بستر کاشت قلمه ها باید مرطوب باشد.



چگونه از کاکتوس مامیلاریا نگهداری کنیم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.