فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

1)نشانه های کمبود نور » رشد گیاه متوقف و فاصله بین برگ ها زیاد می شود.برگ ها کوچکتر و رنگ پریده تر از حالت طبیعی هستند.گلها یا تشکیل نمی شوند و یا ضعیف هستند.در واریته های ابلق برگ ها فقط سبز رنگ هستند.برگ های پایینی زرد شده و میریزند.
چند نشانه مهم در گیاهان آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی
چند نشانه مهم در گیاهان آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی

2)نشانه زیاد بودن نور »برگ ها حالت پخته شده به خود میگرند.لکه های خاکستری و قهوه ای خشک روی برگ ها مشاهده می گردد.برگ های واریته های سایه دوست خشک می شوند و می ریزند.برگ ها در وسط روز پژمرده می شوند .



چند نشانه مهم در گیاهان آپارتمانی


3)نشانه های درجه حرارت نا مناسب >>اگر هوا خیلی گرم باشد عمر گل ها کوتاه می شود .برگ ها در بهار و زمستان دوکی شکل می شوند .حاشیه برگ های پایینی قهوه ای و خشک می شوند .اگر تغییرات درجه حرارت شدید باشد برگ ها فورا زرد شده و میریزند.در صورتیکه هوا خیلی سرد باشد ،برگ ها می پیچندو لکه های قوه ای در آنها ظاهر شده و می ریزیند .



چند نشانه مهم در گیاهان آپارتمانی


4)نشانه های کمبود رطوبت هوا >> جوانه ها و گلها چروکیده شده و می ریزند.نوک برگ ها قهوه ای و چروکیده می شود .حاشیه برگ ها زرد میشود ممکن است برگ ها پژمرده شوند .اگر گیاه به خشکی هوا خیلی حساس باشد ،برگ ها می ریزند .



چند نشانه مهم در گیاهان آپارتمانی


5)نشانه های بالا بودن رطوبت هوا>> گل ها آلوده و آغشته به اسپور کپک خاکستری هستند .لکه های سفید قارچی خاکستری رنگ روی برگ ها مشاهده می شود.نقاط آبکی و فاسد روی برگ ها و ساقه دیده می شود .کاکتوس ها و ساکولنت ها حساس تر هستند .



چند نشانه مهم در گیاهان آپارتمانی


6)نشانه های کمبود عناصر غذایی >>گلها یا تشکیل نمی گردد و یا کوچک و کم رنگ هستند.برگ ها رنگ پریده و نقاط زرد رنگ روی آنها مشاهده می گردد .کند بودن رشد و کمبود مقاومت در برابر امراض و آفات



چند نشانه مهم در گیاهان آپارتمانی


7)نشانه های جذب زیادی عناصر غذایی>> رشد تابستانه کند و رشد زمستانه متوقف می شود .برگ ها پژمرده هستند .نقاط سوخته در حاشیه و متن برگ مشاهده می گردد.در سطح خارجی گلدان و روی خاک کمپوست لکه های سفید نمکی مشاهده می گردد.



چند نشانه مهم در گیاهان آپارتمانی


8)نشانه های کم آبی >> برگ ها شاداب نیستند و خودشان را انداخته اند و رشد متوقف است .گلها می ریزند و یا فورا پژمرده می شوند .برگ های پیر زودتر می ریزند .تمام برگ ها یا خشک می شوند و یا لبه های آن قهوه ای و پژمرده می شود .



چند نشانه مهم در گیاهان آپارتمانی


9)نشانه های پر آبی >>گلها حالت قارچ گرفته و کپک زدگی دارند.رشد برگ ها کم می شود خیلی نرم و آبکی هستند ،لکه های نرم و فاسد شده روی برگ ها مشاهده می شود.برگ ها پیچیده ،خشک و نوک آنها قهوه ای است .برگ های پیر و جوان با هم میریزند.ریشه ها قهوه ای و نرم هستند .



چند نشانه مهم در گیاهان آپارتمانی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.