فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

پرورش کاکتوس از طریق کاشت بذر آسان و کاری با ارزش است.بسیاری از شرکت هایی که بذر کاکتوس را به فروش می رسانند معمولا از بذر های مخلوط استفاده میکنند,بنابراین شما هرگز کاملا مطمئن نخواهید شد که دقیقا چه نوع کاکتوسی را پرورش می دهید.مراحل زیر را دنبال کنید تا کاکتوس خود را از طریق بذر پرورش دهیم و در نهایت شاهد باشیم چه نوع واریته ای به دست می آید.
آموزش تصویری کاشت بذر کاکتوس - فوت و فن های باغبانی
آموزش تصویری کاشت بذر کاکتوس - فوت و فن های باغبانی

شما نیاز خواهید داشت به

شما نیاز خواهید داشت به : -بذر کاکتوس- گلدان پلاستیکی کوچک و پلاستیک شفاف -کمپوست مخصوص بذر و یا کمپوست کاکتوس-ورمیکولایت -چنگال یا قاشق - موچین -سنگریزه



شما نیاز خواهید داشت به


به آرامی یک لایه نازک از ورمیکولیت روی بذر ها میریزیم به گونه ای که سطح کمپوست را به خوبی پوشش دهد. گلدان را در گلخانه یا در نزدیک پنجره گرمی قرار می دهیم.جهت حفظ رطوبت خاک روی گلدان را با پلاستیک شفاف می پوشانیم.



آموزش تصویری کاشت بذر کاکتوس


گلدان را با مخلوطی از سنگریره و کمپوست با پایه لوم یا کپوست مخصوص کاکتوس پر میکنیم.به آرامی سطح خاک را صاف کنید سپس خاک را مرطوب کنید.بذرها را به صورت پراکنده روی خاک قرار دهید.



آموزش تصویری کاشت بذر کاکتوس


در عرض چند هفته جوانه ها ظاهر می شوند.در این زمان می توانید پلاستیک را بردارید و زمانی که سطح خاک خشک شد آبیاری را انجام دهید.اما به طور منظم با اسپری آب روی خاک سطح کپوست را مرطوب نگهدارید.



آموزش تصویری کاشت بذر کاکتوس


بهار سال بعد، گیاه جوان شما آماده انتقال و جابحایی به گلدان دیگر است.با استفاده از یک چنگال یا قاشق به آرامی کاکتوس را به همراه خاک اطراف ریشه خارج کنید.مراقب باشید تیغ های کاکتوس با پوست شما برخورد نکند.



آموزش تصویری کاشت بذر کاکتوس


گلدانی متناسب با کاکتوس جوان انتخاب کرده سپس با کمپوست و سنگریزه پر کنید .به آرامی کاکتوس را به محل جدید منتقل کنید.با استفاده از موچین برای اطمینان از اینکه گیاه در گوشه قرار نگرفته باشد با موچین آن را تنظیم کنید.



آموزش تصویری کاشت بذر کاکتوس


اطراف کاکتوس را با کمپوست پر کنید و به خوبی آبیاری کنید.اگر لازم است کمپوست بیشتری اضافه کنید و سپس با استفاده از قاشق اطراف کاکتوس را با سنگریزه بپوشانید.گلدان را در مکانی آفتابی (نزدیک به پنجره) قرار دهید.



آموزش تصویری کاشت بذر کاکتوس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.