فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

پیوند اتصال دو یا چند قسمت از گیاهان به هم دیگر است به نحوی که در نهایت منجر به رشدیک گیاه مستقل می شود .پیوند معمولا در بین گونه های مختلف از کاکتوس ها به خوبی می گیرد .مهم ترین دلیل پیوند زدن کاکتوس بالا بردن سرعت رشد پیوندک است.کاکتوس هایی که سال ها طول می کشد تا به گل دهی برسند وقتی بر روی پایه مناسب پیوند زده شوند پس از 3 ماه به گل دهی می رسند .در پیوند ،پایه اصلی ،پیوندک را آبیاری و تغذیه می کند و در صورت خشک شدن پایه ،پیوندک نیز از بین می رود .
آموزش تصویری پیوند کاکتوس - فوت و فن های باغبانی
آموزش تصویری پیوند کاکتوس - فوت و فن های باغبانی

قبل از شروع کار ،چاقوی تیزی انتخاب کنید ،چاقو را با الکل ضد عفونی کنید .



آموزش تصویری پیوند کاکتوس


کاکتوسی که به عنوان عضو ریشه دار استفاده می شود و وظیفه تعذیه و آبیاری در گیاه را به عهده دارد را پایه و کاکتوسی که بر روی پایه قرار گرفته و قسمت رشد کننده گیاه می باشد، را پیوندک می نامند.قطر پایه و پیوندک باید به یک اندازه باشد ،پس از برش پایه قسمت دایره مانندی به نام حلقه آوندی را مشاهده می کنید ،هنگام پیوند زدن تا حد ممکن باید این حقله هم در پایه و هم در پیوندک در تماس با همدیگر قرار بگیرد .



آموزش تصویری پیوند کاکتوس


با چاقوی تیز و ضد عفونی شده با برداشتن لایه ای از انتهای کاکتوس پایه آن را به صورت پهن در آورید.



آموزش تصویری پیوند کاکتوس


با برداشتن قطعه کوچکی از بافت ساقه در نوک اضلاع آن را به صورت زاویه دار و مایل تبدیل کنید .



آموزش تصویری پیوند کاکتوس


پس از برش پایه ،مجددا چاقو را ضد عفونی کرده و قطعه ای از گیاه پیوندک را مطابق شکل بردارید و گوشه های آن را مطابق پایه مورب کنید .به نحوی که سطح مقطع پایه و پیوندک متناسب باشد .پیوندک را روی پایه قرار دهید و با انبر یا دستکش کمی آن را روی پایه فشار داده و بلغزانید تا هوای محبوس شده بین آنها خارج شود .



آموزش تصویری پیوند کاکتوس


پس از اطمینان از برابر بودن سطح تماس پایه و پیوندک ،با نوار پلاستیکی و یا کش نه خیلی محکم ،آنها را ثابت کنید .



آموزش تصویری پیوند کاکتوس


گیاه پیوند شده را به مدت 3 روز در دمای اتاق و با رطوبت زیاد قرار دهید ،جهت تامین رطوبت می توان روی گیاه را با پلاستیک پوشاند و چند سوراخ جهت تهویه روی آن ایجاد کرد .سپس گلدان را در محلی روشن(به دور از نور مستقیم ) و با حداقل درجه حرارت 20 تا 25 درجه نگهداری کنید . لاستیک و یا کش را پس از جوش خوردن پیوند حذف کنید .



آموزش تصویری پیوند کاکتوس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.