فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

پیدا کردن بطری مخصوص کار چندان مشکلی نیست و می توان با کمی جستجو در کارخانه های شیشه گری بطری مناسب را تهیه کرد .گیاهان و گلهایی که رطوبت دوست هستند و در محیط باز به خوبی نمی توانند زندگی کنند در بطری بهترین شرایط برای آنها فراهم است .
کاشت گیاهان در بطری - فوت و فن های باغبانی
کاشت گیاهان در بطری - فوت و فن های باغبانی

مواد لازم

مواد لازم : 1)بطری بزرگ با درپوش چوپ پنبه ای 2)سنگریزه 3)خرده زغال چوب 4)چاقو ،چنگال ،قاشق ،کاغذ 5)گیاهان آپارتمانی برگی و ریز نقش



مواد لازم


کف بطری را با لایه ای 3 سانتیمتری از سنگریزه مفروش کنید.برای وارد کردن سنگریزه ها می توانید قطعه های کاغذی به شکل قیف در آورده و از آن استفاده کنید .جهت جذب رطوبت اضافی و بوی ناخوشایند حاصله از تخمیر مواد،مقداری زغال چوب را به صورت خرده زغال در آورده و لایه ای 2 سانتیمتری از آن روی سنگریزها ریخته و به خوبی پخش کنید .



کاشت گیاهان در بطری


مقداری کمپوست به گونه ای روی زغال و سنگ ریزه اضافه کنید که جمع هرسه به حدود 1.3 ارتفاع بطری برسد .آن را به خوبی پخش کنید و در سطح آن چند چاله برای جا دادن گیاهان ایجاد کنید .گیاهان را به هر طریق ممکن و با وسایل موجود مانند انبر درون خاک کاشت کنید.گیاهان پابلند تر را در مرکز و یا د رکنار بطری قررا دهید .



کاشت گیاهان در بطری


روی گیاهان کاشته شده ظریف کاری کنید اگر نقطه ای خاک لازم است به ملایمت با قاشق اضافه کنید .با آب فشانی خاک های روی برگ ها و کنار بطری که منظره زشتی پیدا کرده اند را شستشو دهید.مواظب باشید خاک زیاده از حد باتلاقی و مرطوب نگردد.جهت تامین رطوبت از طرفی نیاز به بستن درب بطری دارید و از طرف دیگر برای ایجاد تعادل هوا و ورود اکسیژن هر چند وقت یکبار درب بطری را برای مدتی بردارید .



کاشت گیاهان در بطری


ایجاد تعادل در میزان رطوبت وبر داشتن و گذاشتن درب بطری از نکته های مهم باغبانی در بطری است .اگر میزان قطرات و یا بخار آب از پشت بطری به وضوح قابل مشاهده است حکایت از افزایش رطوبت دارد که با برداشتن درب بطری برای یک یا دو روز به حالت تعادل در می آید و چنانچه قطرات آب د رسطح شیشه ظاهر نگردید رطوبت کم است و باید آب فاشانی صورت گیرد .با چند آزمون و خطا میزان به دست شما خواهد آمد .چنانچه برگ های گیاهان بی اندازه بزرگ شده اند می توانید نسبت به هرس آنها اقدام کنید .



کاشت گیاهان در بطری
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.