فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

فلفل سبز گياهی يكساله است در بعضي از مناطق كه آب وهوا مساعد باشد ، ممكن است ساقه خشبی شود وبيش از يك سال عمر كند وبه صورت گياه دو ساله رشد کند.وقتي كه ساقه اصلي آن 10 تا 12 برگ توليد كرد به گل مي رود وتوليد ميوه مي كند . سپس شاخه های جانبی آن بوجود مي آیند كه در انتهای آنها گلها ظاهر مي شوند .در بعضي از انواع آن بوته عرضی رشد كرده ، روي زمين پهن مي شود. برگها به صورت ساده،منفرد،بيضي شكل ومتناوب روي ساقه قرار دارند. اگر بر اثر جابه جا شدن بوته انتهاي ريشه قطع نشود،ممكن است تا عمق 50تا 60 سانتي متری در داخل خاك رشد كند.
کاشت فلفل در گلدان - فوت و فن های باغبانی
کاشت فلفل در گلدان - فوت و فن های باغبانی

علاقمندانی که در منازل اقدام به سبزیکاری می نمایند. چنانچه از محصولات نشائی استفاده می کنند به علت عدم وسعت سبزیکاری می توانند نشاء ها را از فروشندگان خریداری کنند .نشا ها در کیسه های مشکی رنگ کوچک به فروش می رسند پس از خرید باید آنرا به گلدانهای بزرگتر منتقل نمایید.توجه داشته باشید به هنگام انتقال، نشاء آن حتماً باید به همراه خاک باشد و در سرما منتقل کنیم. گرما و آب زیاد مقدار میوه را کاهش میدهد.



کاشت فلفل در گلدان


از یک گلدان با اندازه مناسب استفاده کنید. اگر شما می خواهید هر فلفل را در گلدان جداگانه بکارید یک گلدان 10 سانتی متری کفایت می کند. همچنین می توانید چند فلفل را با هم در یک گلدان بزرگتر بکارید.عمق کاشت بذرها باید حدود نیم سانتی متر درنظر گرفته شود. خاک مناسب جهت جوانه زنی باید سبک باشد تا زهکشی به خوبی انجام شود. در دمای 27 تا 32 درجه سانتی گراد جوانه زنی در 7 تا 8 روز اتفاق می افتد و در دماهای پایین ، آرام تر، نا منظم تر و درصد جوانه زنی کاهش می یابد.هنگامی که بذرها جوانه زدند و دارای 2 برگ حقیقی بودند باید به آبیاری آنها بیشتر توجه کرد. از آبیاری بیش از اندازه خودداری کنید و اجازه دهید خاک خشک شود و سپس آبیاری را انجام دهید. آبیاری با کودهای رقیق شده دوبار در هفته به همراه آبیاری توصیه می شود.



کاشت فلفل در گلدان


فلفل را باید در خاک غنی بکارید و مستقیما زیر نور آفتاب قرار داشته باشد. آن را در محلی بکارید که از معرض باد دور باشد. نور كم در ماههاي زمستان باعث افتادن گل وغنچه و حتي در بعضي مواقع تمامي برگها مي شود.هر چه هوا گرم تر باشد، فلفل طعم تندتری پیدا خواهد کرد. فلفل های شیرین و دلمه‌ای دمای 21 تا 25 درجه سانتی‌گراد را بسیار دوست دارند. اما فلفل های تند، دمای بالا و حداکثر 30 درجه سانتی‌گراد را دوست دارند.



کاشت فلفل در گلدان


فلفل سبز ریشه ای ضعیف دارد و گسترش آن درخاک کم است. ازاین نظربه آب زیادی نیازدارد. این نیاز در اوایل رشد محسوس تراست.تنش آبی در زمان رشد اولیه باعث کاهش اندازه گیاه می شود ومی تواند موجب افتادن شکوفه وکاهش میوه دهی می شود..این گیاه درمقابل خاک های قلیایی حساس است وخاک های کمی اسیدی رابهترتحمل می کند(خاک لومی شنی که رطوبت را تا اندازه ای درخود حفظ کند)



کاشت فلفل در گلدان


زمانی که فلفل بالغ شد آن را برداشت کنید. هنگامی که به اندازه و رنگ مناسب رسید آن ها را بچینید. از یک قیچی یا چاقوی تمیز برای بریدن فلفل ها استفاده کنید. فلفل ها را با ساقه 2 تا 5 سانتی متری جدا کنید.



کاشت فلفل در گلدان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.