فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

این گیاه با نام علمی 'Hebe Boxifulia 'Nana شناخته می شود .نام رایج برای گیاه شمشاد هی بی است زیرا ظاهری شبیه به شمشاد دارد ولی سریع تر رشد می کند .این گیاه به شکل درختچه ای پر پشت با برگ های سبز تیره و بیضی شکل می باشد .در اوایل بهار تا اواسط تابستان گلهای این گیاه به صورت خوشه های سفید رنگ مشاهده می شوند .
آشنایی با گیاه شمشاد هی بی و روش نگهداری - فوت و فن های باغبانی
آشنایی با گیاه شمشاد هی بی و روش نگهداری - فوت و فن های باغبانی

این گیاه بومی نیوزیلند است در باغ های ساحلی به فراوانی دیده می شود ،امروزه به صورت گلدانی نیز نگهداری می شود .جنس هی بی بیش از 100 گونه گیاه دارد و برای مدت طولانی به اشتباه ورونیکا نامیده می شد .این گیاهان به سرما مقاومت کمی دارند و حتما باید در مکان محافظت شده ای کاشته شوند .بهترین زمان برای کاشت این گیاهان بهار است ،مکان کاشت باید به گونه ای باشد که از باد محافظت شود .



آشنایی با گیاه شمشاد هی بی و روش نگهداری


ارتفاع این گیاه پس از 5 سال به 75 سانتیمتر خواهد رسید و نهایتا 120 سانتیمتر رشد خواهد کرد .این درختچه نیاز به مکانی آفتابی و یا سایه دار ملایم دارد ،در صورتیکه از این درختچه به صورت گلدانی استفاده شود باید در نزدیکی پنجره قرار بگیرد و نور به صورت غیر مستقیم به گیاه برسد .خاک این گیاه باید به خوبی زهکشی شده باشد ،آبیاری باید متوسط باشد و در فاصله دو آبیاری سطح خاک باید تقریبا خشک شده باشد ،این گیاهان در خاک های سنگین و رسی مرطوب زنده نخواهند ماند .اضافه کردن کمی ورمیکولیت و یا شن و ماسه برای کمک به زهکشی بهتر خاک این گیاه توصیه می شود .



آشنایی با گیاه شمشاد هی بی و روش نگهداری


این گیاه به کود زیادی نیاز ندارد و بهتر است یک یا دو بار در سال تقویت شود ،بهترین زمان برای تقویت گیاه اواخر زمستان است ،کود دهی منجر به حفظ شاخ و برگ در گیاه و شکوفه دهی بهتر خواهد شد.



آشنایی با گیاه شمشاد هی بی و روش نگهداری


تکثیر این گیاه به روش قلمه ساقه است ،در تابستان می توان از قسمت انتهایی شاخه، برگدار و به طول 7 تا 12 سانتی متر قلمه تهیه کرد . برگ های پایین قلمه را باید حذف کرد و چند برگ جوان در انتهای آن باقی گذاشت.این قلمه ها در مدت 2 تا 5 هفته ریشه دار می شوند اما به مراقبت بیشتری نیاز دارند . به دلیل برگدار بودن، شرایط مناسب برای حفظ آب برگها لازم است. خاک قلمه باید مرطوب و به خوبی زهکشی شده باشد .دمای مناسب ریشه زایی حدود 20 تا 25 سانتی گراد است .در پاییز یا اواخر زمستان نیزمی توان ازساقه هایی که برگ ریزی داشته اند قلمه گرفت .بهتر است در پایین قلمه و در نزدیکی زیر یک گره برشی مورب زده شود و برش بالائی یک سانتی متر بالاتر از آخرین گره زده می شود.قلمه ظرف 4 تا 6 هفته ریشه دار خواهد شد .استفاده از هورمون ریشه زایی باعث ریشه زایی سریع تر قلمه ها خواهد شد .



آشنایی با گیاه شمشاد هی بی و روش نگهداری
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.