فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

چون ریشه گلهای یکساله خیلی عمیق نیست و در عمق 20 سانتیمتری خاک قرار دارند پس آبیاری باید به گونه ای انجام گیرد که این قشر سطحی خاک همواره مرطوب باشد .اگر خاک خیلی سبک و شنی باشد مواد ازتی این قسمت به سرعت به وسیله آب شسته شده و به اعماق خاک می رود و در صورتیکه خاک سنگین باشد ،آبیاری باعث می شود که تمام فضای خاک غرق آب شود و گیاهان از کمبود هوا (اکسیژن) در داخل خاک درمضیقه باشند .
آبیاری گل های باغچه  - فوت و فن های باغبانی
آبیاری گل های باغچه  - فوت و فن های باغبانی

آبیاری گل های یکساله باید به میزان کمتر باشد و فاصله دو آبیاری را نیز به هم نزدیک کرد.در ماه های تابستان گلهای یکساله همه روزه باید آبیاری شوند .برای جلوگیری از تبخیر و جذب رطوبت بیشتر می توان سطح خاک را با مالچ پوشش داد .



آبیاری گل های باغچه


سطح خاک اطراف گلها را می توان هر چند روز یک بار نرم کرد زیرا این عمل باعث می شود که آب بهتر در داخل خاک نفوذ کرده و در آن ذخیره شود و به مصرف گیاه برسد .



آبیاری گل های باغچه


بهترین طریقه آبیاری، قراردادن سرشلنگ آب در کنار هر یک از گیاهان و درختان برای مدت زمان لازم است که این مدت به نوع گیاه و نیاز آن به آب بستگی دارد. به این ترتیب آب به آرامی از سطح خاک پایین رفته و به ریشه گیاه می رسد. اما با آبیاری باغچه به صورت کلی و با فشار آب زیاد، هم آب کافی و مورد نیاز گیاه تامین نمی شود و هم احتمال صدمه دیدن برگ های ظریف گیاهان و یا گلبرگ های گل ها از طریق برخورد آب با فشار زیاد بر روی آنها وجود دارد.



آبیاری گل های باغچه


آبیاری گیاهان باغچه با شرایط آب و هوای فصل رابطه مستقیمی دارد.آبیاری در فصل تابستان در طول ساعات گرم روز و در زیر تابش شدید آفتاب کاری ناصحیح است. زیرا علاوه بر آنکه نور خورشید ممکن است سطح روی گل ها، غنچه ها و به طور کلی برگ گیاهان را بسوزاند، رطوبت ایجاد شده بر روی گلبرگ ها، احتمال ایجاد بیماری های قارچی را نیز افزایش می دهد.



آبیاری گل های باغچه


تعداد دفعات آبیاری نیز مانند زمان آبیاری وابسته به نوع گیاه و فصل است. به طور کلی هر چه هوا گرم تر شود، تعداد دفعات آبیاری باید بالاتر رود. در فصل تابستان آبیاری باغچه روزی دوبار ضروری است. بهترین زمان ها برای این منظور صبح زود و هنگام غروب آفتاب است.



آبیاری گل های باغچه


هنگامی که خاک باغچه خانه تان به علت مسافرت شما مدت طولانی بدون آب مانده است، به طور ناگهانی و به میزان زیاد آبیاری را انجام ندهید. بلکه باید این کار طی دو مرحله صورت گیرد. به این ترتیب که ابتدا به آرامی بر روی سطح خشک شده خاک را به طریقی آبیاری کنید، که خاک از اطراف پایه گیاه کنار نرود. سپس با حفظ فاصله زمانی چند دقیقه، دوباره مرحله بعدی را انجام دهید. این فاصله زمانی به جهت ایجاد فرصت کافی برای جذب آبیاری اولیه توسط خاک و آمادگی برای دریافت مقدار دیگری آب است.



آبیاری گل های باغچه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.