فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

چرخه فسفر :

فسفر بر خلاف عناصر قبلی ، عنصری است که منشأ در اتمسفر ندارد و قسمت عمده موجود در مخازن مختلف در سطح کره زمین در چرخه غیر فعال وجود دارد و آن به لحاظ ماهیت رسوبی بودن این عنصر است.
در چرخه فعال در حالتی می توان  P را پیدا کرد که تولید کننده ها و یا مصرف کننده های آبزی وجود داشته باشند به لحاظ این که این فسفر توسط پلانکتونها و در نهایت ماهی ها جذب می شود.

بنابراین در شهرهایی که مصارف ماهی زیاد است یا فرآورده های آنها بیشتر مصرف می شود ، مقدار زیادی فسفر را مجدداً به خشکی ها بر می گردانند .

با توجه به آبشویی بالای p ، احتمال اینکه این عنصر در آینده ای نزدیک بعنوان یک عامل محدود کننده مطرح شود زیاد است که پیشنهاد می شود فاضلاب های شهری با تغییراتی جهت مصارف آبیاری کشاورزی استفاده شود.

فسفر منشأ رسوبی دارد. گردش های فسفر ، گوگرد ، پتاسیم ، منیزیم و کلسیم و آهن ، گردشهای رسوبی هستند.

در گردش فسفر ، پوسته زمین نقش ذخیره اصلی را بازی می کند. بطور کلی چرخه فسفر چرخه ناقصی است که فقط بخشی از آن مجدداً در فاز آلی یا زنده وارد می گردد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.