فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

چرخه اکسیژن ( O2 ) :

اکسیژن هم مثل کربن منشأ در اتمسفر دارد و یکی از عناصر حیاتی است که می تواند انرژی را آزاد کند و در پدیده های بیوشیمیایی بعنوان یک عنصر اصلی شرکت کند.
گردش O2 بدون حضور گیاهان هم امکانپذیر است.

در ابتدا یعنی در آغاز پیدایش زمین ، O2 وجود نداشت بنابراین پیدایش O2 در کره زمین یک پدیده ثانویه است.

تشکیل آن را ارتباط می دهند با تجزیه بخارآب در اتمسفر ، رعد و برق و در نهایت پدیده فتوسنتز که به مرور مقادیر زیادی اکسیژن را وارد کره زمین کرده است.

از نظر نسبت حجمی اکسیژن مولکولی حدود 9/20 % حجم گازها را که در هوای خشک اطراف زمین است بخد اختصاص می دهد و با توجه به این درصد بالا ، احتمال کاهش O2 بعنوان یک عامل محدود کننده وجود ندارد.

مقدار اکسیژن در اثر فعالیت تولید کننده ها روز به روز بیشتر می شود و اگر انسان بعنوان یک عامل مخرب تأثیر منفی در چگونگی مصرف O2 نداشته باشد کاهش اکسیژن برای هیچ موجود زنده ای بعنوان یک عامل محدود کننده بوجود نمی آید.

چرخه ی O2 از جهات بسیار با چرخه کربن شبیه است زیرا مثل کربن در انتقال انرژی دخالت دارد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.