فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

نتایج یک بررسی در خصوص تاثیر گیاه زنیان در شرایط آزمایشگاهی ،نشان داد: عصاره های الکلی و اسانس زنیان در محیط آزمایشگاه دارای اثر کشندگی بر روی کیست ژیاردیا لامبیا هستند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از سینا نیوز، ژیاردیازیس عفونت انگلی روده کوچک با انتشار جهانی است که توسط تک یاخته تاژ کداری به نام ژیاردیا لامبیا در انسان ایجاد می شود.

بررسی های انجام شده مبین آن است که شیوع ژیاردیا لامبیا در نقاط مختلف جهان بین یک تا 25درصد جمعیت متغیر است.ژیاردیاس در بین کسانی که در مناطق پرجمعیت و با تسهیلات بهداشتی کم زندگی می کنند، بیشترین شیوع را دارد و از مهم ترین آثار این تک یاخته اسهال است.درمان دارویی این بیماری بر اساس تجویز متروندازول صورت می گیرد که دارای اثرات جانبی متعدد است. به این منظور بررسی بر روی اثرات گیاه زینان انجام شده است.

بر این اساس، گیاه زنیان دارای خواص ضد باکتریایی، ضد کرمی و ضد قارچی به واسطه مواد فنیلک از جمله تیمول و کارواکرول است و اثرات درمانی بسیاری از این ترکیبات در بیماری های عفونی به تایید رسیده است.در این تحقیق در شرایط آزمایشگاهی، اثر عصاره هیدروالکلی، آبی و اسانس گیاه خوراکی زنیان علیه کیست ژیاردیا مورد ارزیابی قرار کرفته است.

طبق نتایج این مطالعه و مبنی بر حداقل غلظت مهاری ،عصاره های الکلی و اسانس زنیان در محیط آزمایشگاهی دارای اثر کشندگی بر روی کیست ژیاردیا لامبیا هستند.

گفتنی است این پژوهش توسط فاطمه ایازی روزبهانی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام و نتایج آن درکتاب خلاصه مقالات هفتمین همایش سراسری انگل شناسی به چاپ رسیده است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.