فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  



نام علمی : Polydrosus davatchii Hoff

مرفولوژی

 
طول بدن حشره کامل 7- 5/5 میلیمتر است بدن به رنگ خاکستری روشن تا تیره با خط های موازی و نقش های ویژه رو بالپوش ها است.


سر در این حشرات به خرطوم بلندی تبدیل شده و در انتهای آن قطعات دهانی قرار دارد. شاخک ها زانویی و 11 بندی و در انتها به ماسوی 3 بندی تبدیل می‏شود. لارو سفید رنگ و از نوع curculioniform می‏باشد.

 
بیولوژی

 
این آفت یک نسل در سال دارد و به صورت حشره کامل در پناهگاه های زمستانی و در خاک زمستان گذرانی می‏کند. حشرات ماده لا‏به‏لای جوانه‏ها تخم می‏گذارد. خسارت این آفت مربوط به تغذیه حشرات کامل در ابتدای بهار از جوانه‏های پسته است. این آفت در باغ ها تراکم بالایی ندارد.
 

مبارزه
 

- در صورت نیاز سمپاشی با اندوسولفان 2 در هزار یا دیازینون به نسبت 5/1 در هزار و آندوسولفان به نسبت 5/2 در هزار در مرحله تغذیه حشرات کامل از جوانه های پسته بر روی حشرات کامل.



سرخرطومی پسته
سرخرطومی پسته
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.