فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

 

کوتاه و کاربردی

1-    برای رها شدن از شر شته ها مورچه ها را از گلخانه خود دور کنید .چون مورچه ها با شته ها همزیستی دارند.شته ها ماده ای به نام عسلک تولید میکنند که جذب کننده ی مورچه هاست و مورچه ها در قبال این کار تخم های شته ها را در زیر زمین پنهان میکنند تا در زمستان از بین نروند و برای سال آینده دوباره شته ای باشد که برای مورچه ها غذای خوشمزه تهیه کند و البته غذای خوشمزه انسان ها را ازبین ببرد.

2-    از آن نترس مه های وهو دارد ،از آن بترس که سر به تودارد

بسیاری از حشرات در مرحله لاروی آفت محصولات کشاورزی محسوب می شوند و وقتی به حشره کامل تبدیل می شوندضرری ندارند.کشاورز باید به این نکته توجه کند که لارو حشرات آفتی جدی برای محصول سال جاری است و حشره کامل نیز اگر به زندگی خود ادامه دهد آفت سال آینده را به وجود می آورد و روز از نو روزی از نو....پس با مدیریتی صحیح به مبارزه هردو باید پرداخته شود.

3-    تر و خشک سوختن به جامعه گیاهان نیز کشیده شده

کشاورز گرامی گیاهان بیمار و آفت زده را جدا کرده و آنها را از گیاهان سالم کاملا دور کنید.عامل بسیاری از بیماری های گیاهی قارچ ها هستند که به سرعت انتشار و تکثیر می یابند .یک گیاه آلوده اگر شناسایی و نابود نشود به سرعت گیاهان اطراف خود را مبتلا می کند. معامله پرسودی است نه؟ نابودی یک گیاه آلوده =نجات چند گیاه سالم

4-    لطفا آشغال نریزید .

چقدر خوب میشود که اگر در گلخانه و مزرعه نیز سطل های آشغال قرار دهیم. بسیار پیش می آید که گیاهی به هر دلیلی از زمین جدا می شود و یا برگی از گیاه مادری خود میریزد و یا علف های هرز وجین شده روی زمین باقی می ماند. در این زمان است که حمله قارچ ها و باکتری ها ی مختلف برای تجزیه و پوسیدگی شروع می شود و در صورت گسترش به گیاه زنده نیز حمله می کنند.

5-    علف های هرز را از گلخانه و مزرعه خود ریشه کن کنید.

علف های هرز علاوه براینکه 45درصد خسارت را از طریق رقابت بر سر آب و مواد غذایی به محصول وارد می کنند، به خسارت بیناری ها و آفات نیز کمک می کنند. بدین معنی که علف های هرز پناهگاه مناسبی برای آفات و عوامل بیماری زا در مراحل مختلف زندگی می شوند. به عنوان مثال : قارچ عامل زنگ سیاه گندم زمستان گذرانی خود را فقط روی گیاه زرشک به سر می برد. پس زمانیکه زرشک را نابود کنیم او نیز نابود خوهد شد . همچنین بسیاری از آفات تخم خود را پشت برگ های علف های هرز می گذارند تا از فکر و دید ما کاملا دور باشند. پس برای در دست گرفتن کامل مزرع باید به چنین نکات ریزی توجه نمود.

 

 

                      منابع بر اساس اطلاعات دانشجو

لیلا خسروی

دانشجوی رشته گل و گیاه زینتی

دانشکده فنی دکتر شریعتی


دانلود مقاله :  کوتاه و کاربردی.docx
برای رها شدن از شر شته ها مورچه ها
برای رها شدن از شر شته ها مورچه ها

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.