فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

 براساس یافته های جدید محققین آمریکایی، باغبانی علاوه بر سایر منافعی که برای انسان دارد، دستهای افراد مسن را قوی و ماهر ساخته و اعتماد به نفس را در ایشان افزایش می دهد.

ارزیابی سلامت در دو گروه از افراد مسن، گروه اول آنها که فعالیت باغبانی انجام میدادند و گروه دوم آنان که چنین فعالیتهایی انجام نمی دادند در 15 ناحیه انجام شد. مواردی که مورد ارزیابی قرار گرفت عبارت بودند از:
  • اندازه گیری تراکم مواد معدنی استخوان
  • کیفیت خواب
  • سلامت فیزیکی
  • قدرت و مهارت انگشتان
  • اعتماد به نفس
و در مجموع سلامت فیزیولوژیک.

در برخی موارد از جمله قدرت دستها و مهارت انگشتان، سلامت فیزیکی و اعتماد به نفس، بین دو گروه افراد مورد مطالعه اختلافاتی دیده می شود و نشان می دهد در افراد مسنی که به باغبانی مشغولند علاوه بر دارا بودن وضعیت جسمانی بهتر رضایتمندی بیشتری از زندگی نیز وجود دارد.

مطالعات نشان داده که همین عمل ساده مخلوط کردن خاک و پرکردن گلدانها، یک ورزش مفید برای سلامت دستان و تقویت قدرتمندی آنهاست و برای جسم و روح افراد مسن سودمندتر است که به عنوان ورزش، به باغبانی بپردازند تا اینکه برای پیاده روی (با هدف انجام فعالیتی ورزشی) به یک مرکز خرید بروند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.