فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

علف مار گیاهى پایا، به شکل درختچه‌هاى کوچک و خاردار، با انشعابات گسترده و خوابیده که توسط بذر تکثیر مى‌یابد.ساقه‌هاى این گیاه پوشیده از کرک دارای انشعابات گسترده بر روی زمین پهن شده اند.گل‌ها بزرگ، معطر، و به رنگ سفید تا متمایل به قرمز و داراى چهار کاسبرگ هستند
گیاه علف مار یا خاورک
گیاه علف مار یا خاورک

Capparis spinosa L  : نام علمی

اندام‌هاى رویشى :

گیاهى پایا، به شکل درختچه‌هاى کوچک و خاردار، با انشعابات گسترده و خوابیده که توسط بذر تکثیر مى‌یابد

ساقه‌هاى این گیاه پوشیده از کرک، متعدد، به
طول ۱۰۰ سانتى‌متر که داراى انشعابات سخت و گسترده است و بر روى زمین پهن شده‌اند . برگ‌ها تقریباً متناوب، کرک‌دار، مدوّر، تخم‌مرغى شکل، به طول ۲ سانتى‌متر که در قاعده داراى گوشوارکى خارمانند و قلابى شکل است

اندام‌هاى زایشى گیاه خاورک

گل‌ها بزرگ، معطر، و به رنگ سفید تا متمایل به قرمز و داراى چهار کاسبرگ هستند که کاسبرگ‌هاى بیرونى بسیار بزرگتر از کاسبرگ‌هاى داخلى هستند. گلبرگ‌هاى این گیاه بزرگتر از کاسبرگ‌ها و داراى تعداد زیادى پرچم که میلهٔ پرچم‌هاى آن بلند و به رنگ بنفش متمایل به سفید است. میوهٔ این علف هرز بیضى شکل، ابتدا به رنگ سبز روشن که تدریجاً متمایل به قرمز مى‌شود و گوشتدار است. موسم گلدهى این گیاه اردیبهشت تا خردادماه است .

محل رشد و پراکنش

این‌گونه بیشتر در نواحى کم‌ارتفاع و گرم و مرطوب مى‌روید و در بیشتر نواحى ایران مشاهده مى‌شود. کور فوق‌العاده به خشکى مقاوم است و ریشهٔ آن مى‌تواند تا اعماق زیادى درون خاک نفوذ کند تا بتواند از رطوبت لازم برخوردار شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.