فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

نام علمی : Myzus  persicae



این شته به علت انتقال ویروس های مختلف اهمیت فراوانی دارد. شکل شناسی : تخم ها بیضوی و ابتدا زرد یا سبز و به سرعت سیاه می شوند .

حشرات بال دار دارای سر و قفسه سینه سیاه و شکم سبز مایل به زرد و یک خط تیره در سطح پشتی آن دیده می شود.

حشرات بی بال زرد تا سبز و خط تیره بزرگ در سطح پشتی دیده می شود. کورنیکول ها 7 بلند و در نیمه انتهایی کمی برآمده و همرنگ بدن هستند.  زیست شناسی : هر 10 تا 12 روز یک نسل ایجاد می کند .

زمستان گذرانی به صورت تخم روی میزبان یا روی درختان هسته دار. میزبان ها : در مناطق معتدل آفت گونه هایی از درختان هسته دار مثل هلو ، زرد آلو و آلو است. میزبان ثانویه شامل گیاهان چوبی و علفی می باشد مثل خانواده های سیب زمینی ، چغندریان ، چلیپاییان ، و کدوییان . خسارت :  این حشره در تراکم بالا از بخش های جوان تغذیه می کند و باعث استرس های آبی ، کاهش نرخ رشد و ... گیاه می شود .

در اول فصل به سیب زمینی خسارت می زند. ترشح عسلک باعث کاهش فتوسنتز و جلب قارچ های ساپروفیت می شود . حشرات بالغ و پوره ها می توانند 100 ویروس مختلف را انتقال دهند

از جمله مهمترین آنها عبارتند از : ویروس پیچیدگی برگ سیب زمینی ، ویزوس واوی سیب زمینی و زردی غربی چغندر ، موزاییک کاهو ، موزاییک شلغم و گل کلم و موزاییک خیار و هندوانه . 
شته سبز هلو
شته سبز هلو
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.