فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

نام علمی : Oryctes elegans



زمستان گذرانی به صورت لارو کامل  لارو در اوایل اسفند شفیره شده و در اوایل فروردین حشره کامل ظاهر می شود.

حشره کامل درشت و سیاه رنگ و براق ، در وسط سر مجهز به زائده شاخ مانند که در نر ها بلند تر و مشخص تر می باشد ، طول حشره 5/32 تا 39 mm ، لارو اسکارابئی فرم و شفیره آزاد  خسارت به این صورت که ، تخم ریزی در تاج درخت و بین دمبرگ خوشه ها و الیاف تنه که پس از خروج لارو از تخم از نسوج برگ و دم خوشه تغذیه می کند و باعث شکستن شاخه و برگ و بند خوشه در تابستان قبل از رسیدن خرما می شود.

روش مبارزه :  استفاده از پارازیتوئید خارجی استفاده از طعمه مسموم با استفاده از لیندین و کارباریل ، از اواخر اسفند تا اوایل مهر ، به صورت 50 لیتر آب + 100 کیلو سبوس + 1000 تا 500 گرم لیندین 
سوسک کرگدنی خرما
سوسک کرگدنی خرما
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.