فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  


دانشمندان استرالیایی در تحقیقات خود دریافتند که چیدن چمن ها و رایحه علف های تازه کوتاه شده می‌تواند استرس را کاهش دهد.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه کویئن آیلند کشف کردند که چمن‌های تازه چیده شده یک ماده شیمیایی معطر تولید می کنند که اثرات مفیدی روی خلق و خوی افراد دارد و موجب از بین رفتن استرس آن ها می‌شود. دانشمندان این رایحه را به صورت آزمایشگاهی ساختند که عرضه تجاری آن از ماه آینده آغاز می شود.

این رایحه که از 3 ماده شیمیایی ساخته شده از نوک چمن های تازه کوتاه شده آزاد می شود، "اسانس آرامش" نام گذاری شده است. دانشمندان استرالیایی با بررسی نقش این اسانس روی حیوانات دریافتند که این ماده از آسیب دیدن هیپوکامپ مغز جلوگیری می کند.هیپوکامپ فضایی از مغز است که پاسخ های ارگانیسم به استرس را کنترل می کند. رایحه چمن تازه کوتاه شده به کاهش استرس کمک و حافظه را تحریک می کند. هر بطری این رایحه به قیمت 4 پوند وارد بازار می شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.