فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

نام علمی : Raphanus sativus


گیاه شناسی:

 ترب گیاهی است یکساله که ارتفاع ساقه آن تا یک متر می رسد . برگهای آن پهن ، ناصاف ، کرک دار و با بریدگیهای نامنظم می باشد .


گلهای آن برنگ سفید ، زرد روشن ، آبی روشن و بنفش است که درانتهای شاخه ظاهر می شود

بطور کلی دو نوع ترب وجود دارد

ترب سیاه که معمولا در پائیز برداشت می شود

تربچه که به رنگهای مختلف قرمز و وصورتی و بصورت های دراز و گرد وجود دارد .

اهداف:

کاهش مضرات داروهای شیمیایی و مصرف داروهای گیاهی جایگزین به منظور کاهش هزینه های جاری مرغداری وکاهش خروج ارز از کشور عزیزمان ایران.

مواد و روشها:

از ترب رنده شده می شود به میزان 8-10 کیلو گرم در درمان رتورم کلیه ها و مسمومیتها استفاده کرد.همچنین از تربدر جیره و سرکه در آب به مقدار 003/0 درصد برای درمان تورم طحال  استفاده کرد.

بهترین زمان مصرف ترب بعد از واکسیناسیون است چون سیستم دفاعی بدن را تقویت می کندو در تابستان باعث کاهش حرارت دفعی و بهبود ضریب تبدیل میشود.
ترب یا تربچه
ترب یا تربچه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.