فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

نام علمی : Pinus eldarica 



درختی بزرگ با میوه مخروطی شكل است كه ارتفاع درخت به 20 تا30 متر می‌رسد. شاخه‌های آن نسبتاً بلند هستند برگهای آن دائمی با یك رگبرگ می‌باشد

درختی بزرگ با میوه مخروطی شكل است كه ارتفاع درخت به 20 تا30 متر می‌رسد. شاخه‌های آن نسبتاً بلند هستند برگهای آن دائمی با یك رگبرگ می‌باشد

دانه گرده ( میكروسپور: اندام تولید مثلی نرگیاه) آن دارای بادكنك است كه موجب تسهیل در عمل گرده افشانی می‌گردد.

دستگاه ماده مخروطی شكل و بر روی آن برگه‌های متعددی موجود است كه آنها را برچه ( كوچكترین واحد مادگی) می نامند، درون آن تخمك )مگاسپور: اندام تولید مثلی ماده گیاه ( قرار دارد.

چوب آن صمغی است و مصارف صنعتی دارد. این گونه گیاهی از حلب وارد ایران شده است. از گونه‌های دیگر كاج كه در باغها كاشته می‌شوند: كاج جنگلی P.sylvestris‌، كاج كاشفی P.longifolia‌، كاج سیاه P.laricio می‌باشد. كه اكثراً بومی ایران نمی‌باشند. در بیشتر باغهای تاریخی و در اكثر نقاط كشور به جز جنوب و حاشیه خلیج فارس این گونه گیاهی وجود دارد.
كاج ایرانی
كاج ایرانی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.