فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

نام علمی : Cephalanthera kurdica



این جنس در ایران پنج گونه گیاه علفى چندساله دارد كه از این بین گلسر قفقازى بومى جنگل هاى خزر است.

گلسر كردى گیاهى است مجلل به ارتفاع 10 تا 70 سانتى متر با گل هاى صورتى روشن كه قسمت زیادى از ساقه مستقیم و انعطاف پذیر آن را اشغال مى كنند. تراكم گل ها متغیر است و برگ هاى ساقه كوچك اند. گلبرگ لابل به صورت مشخصى به دو قسمت لب بالا (صورتى كم رنگ) و لب پایین (مایل به سفید) تقسیم مى شود.

ساقه زیرزمینى به عمق زمین فرو مى رود و داراى ریشه هاى نسبتاً گوشتى است. در خرداد به گل مى نشیند و در نواحى كم ارتفاع تر از اوایل فروردین تا اردیبهشت  گل مى دهد. در بوته زارهاى جنگل هاى بلوط غرب ایران در بسترى آهكى و مطبق تا ارتفاع 2100 مترى پیدا مى شود.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.