فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

میوه سنجد از زمانهای گذشته در سبد غذایی ایرانیان جا داشته و دراعیاد سنتی به آن توجه خاصی مبذول شده است.

امروزه از درخت سنجد ومیوه آن در صنایع غذایی وبهداشتی و دارویی وعطرسازی و صنایع چوب استفاده می شود.

خواص درخت سنجد در تمام اندامهای آن منتشر شده و ریشه و چوب وپوست ومیوه آن دارای خواص دارویی و صنعتی متفاوتی است.


درخت سنجد دارای 3 قسمت برون بر(پوست قهوه ای رنگ) و میانبر(آردی شکل) و درونبر(هسته چوبی و سفت آن)است که قسمت میانبر ودرون بر آن دارای ارزش غذایی فراوان است.

در قسمت میانبر 2نوع قند گلوکز و فروکتوز و7نوع چربی اشباع شده واشباع نشده وجود دارد.در قسمت درون بر سنجد 17نوع اسید آمینه و مقداری پروتئین وجود دارد که هر یک از این آمینو اسیدها خواص دارویی بسیار مفیدی دارند به طوری که میتوان گفت میوه سنجد دارویی است . این میوه از نظر طب سنتی قابض است. بنابراین در معالجه بیماری های دندان و لثه و اسهال و در درمان زخم معده موثر است و از خونریزی جلو گیری می کند. اگر آرد و هسته میوه سنجد را با هم آسیاب کنیم، مصرف خوراکی آن در درمان بیماری آرتروز موثر است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.