فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

تری كلرفن یا دیپترکس : (trichlorfon)

حشره‌كش تماسی و گوارشی از گروه فسفره آل


فرمولاسیون :
                            
:3
دیپتركس Dipterex                  %80SP                   

تاریخ ثبت: 1/10/47 و 23/2/58
ویژگی‌های خاص :
نحوه اثر: حشره‌كش عصبی،مهارکننده انزیم كولین استراز   

موارد مصرف در ایران :
سن‌های زیان آور در گندم و جو2/1 کیلو گرم درهکتار(3)، مگس درخزانه برنج، كرم دانه خوار در آفتابگردان و سویا، مگس در پیاز و خربزه، پروانه سفید در كلم، كرم غوزه در سبزیجات و جالیز، كارادرینا وکرم غلاف خوار در نخود، پوستخوار در نارون 250 تا 300 گرم سم و 5/2 لیتر نفت و 250 گرم صابون و 100 لیتر آب

موارد مصرف در سایر كشورها :
دوبالان، بال‌پولک‌داران، ناجوربالان، جوربالان و سخت بالپوشان در کشاورزی، باغبانی، جنگلها، انبارهای مواد غذایی، باغها، خانه‌ها و دامدار‌ها روی همه محصولات، آفات خانگی مثل مگس‌ها ، سوسری‌ها، کک‌ها، ساس، ماهی نقره ای‌ها، مورچه‌ها، پشه‌ها در منازل و دامداری‌ها، انگل‌های خارجی در حیوانات اهلی

راهنمای مصرف :
محلول پاشی به میزان 1 تا 2 كیلو گرم در هكتار در محصولات زراعی توصیه می‌شود .
در مورد پوستخوار نارون به صورت سم‌پاشی درختان تله با مصرف 250 تا 300 گرم حشره‌کش و 5/2 لیتر نفت و 250 گرم صابون و 100 لیتر آب توصیه می‌شود .
مهارکننده آنزیم كولین استراز در سیستم عصبی می باشد، افرادی که براساس توصیه پزشکی از کارکردن با ترکیبات ضدکلین استراز ممنوع شده اند نباید از این حشره‌کش استفاده کنند .
پایداری حشره‌کش کمتر از هفت روز است .

ملاحظات زیست محیطی :
میزان سمیت ( LD50 ، LC50 ، EC50): LD50 برای پستانداران250 میلی‌گرم بر کیلوگرم،   LC50  برای ماهی‌ها 7/0-5/0 میلی‌گرم بر لیتر، EC50  برای دافنی00096/0 میلی‌گرم بر لیتر.


تری كلرفن ( دیپترکس )
تری كلرفن ( دیپترکس )
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.