فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

مانب : ( Maneb ) یا دیتان ام 22

مانب از سال 1950 وارد بازار شده و بنامهای دیتان M22 ، مانزات و تری مانگل به ایران رسیده است


مانب مستقیما در آب حل نمی شود و مخلوط 80 ـ 70 درصد آن با مواد خیس كننده و منتشر كننده شد .


موارد استعمال

مانب یكی از بهترین قارچكشهائی است كه برای مبارزه با بیماریهای گوجه فرنگی شناخته شده است . مانند سایر دی تیوكارباماتها قارچكشی است پیش گیری كننده كه علیه قارچهای آندوفیت مصرف می شود .

می تواند كمبود منگنز را در گیاهان و خاك جبران نماید . برای ضدعفونی بذر سبزبجات، جالیز و گلها بكار می رود .

مانب را هم بصورت گرد و هم بصورت محلول می توان مصرف نمود . در محلول پاشی 4 ـ 3 كیلو در هكتار باید حساب كرد . در محلول پاشی با سمپاشهای معمولی ( غیراتمیزر ) مانب را به نسبت 250 ـ 200 گرم در صد لیتر بكار می برند . در گردپاشی باید آنرا به نسبت 10 ـ 5 در صذ با خاكستر یا ماده بی اثر دیگر مخلوط نمود .

مانب در مبارزه با بیماریهای درختان میوه، نباتات صنعتی، گلها و سبزیجات و همچنین در مورد ضدعفونی خاك و بذر قابل مصرف است . مانب علیه سفیدكهای حقیقی و سیاهكهای غلات موثر نیست


مانب ( دیتان ام 22 )
مانب ( دیتان ام 22 )
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.