فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

فن والریت (سومیسیدین) :

با جرم مولكولی 419.9 دلتن و فرمول C25H22CLNO3


این سم دارای نامهای تجارتی بلمارك، اكورین، پیریدین است. توسط شركتهای شل و سومیتومو و به بازار عرضه شده است. در نتیجه تلاش شیمیدانهای ژاپنی، حلقه سیلكوپروپان به وسیله یك گروه شیمیایی دیگر جایگزین شد. از مهمترین این گروه فنوالوات است كه از چهار ایزومر تشكیل شده است.

فنووالریت در دمای23° C   مایعی زرد و شفاف است و در محیط اسیدی پایدارتر از محیط قلیایی می‌باشد. در آب نامحلول بوده و در حلالهای آلی به میزان متوسط حل می‌شود. در برابر تغییرات دما پایدار می‌باشد.

طیف حشره‌كشی آن وسیع بوده و برای انسان و دام نیز اندكی خطرناك است. این حشره‌كش روی لارو پروانه‌ها، سخت بالپوشان و پوره‌سنها مؤثر است. برای كنترل كنه‌های دامی ودوبالان خانه‌زی نیز اثر خوبی دارد. 3200ـ451= LD 50میلی‌گرم بر كیلوگرم می‌باشد.

در بازار به صورت امولسیون 20 درصد یافت می‌شود.

برای زنبور عسل به شدت سمی می‌باشد. در حالت مایع زنجیراستر هیدرولیز می‌شود. در برابر نور دكربوكسیلاسیون اتفاق می‌افتد. وقتی پستانداران آنرا بخورند 96 درصد آن بعد از 14ـ6 روز از طریق كلیه‌ها دفع می‌گردد.

مقدار مصرف ماده خالص سومسیدن 150 تا 200 گرم ماده خالص در هكتار است.

در برخی از موارد این حشره‌كش روی برگهای جوان و سرشاخه‌ها ایجاد گیاهسوزی می‌كند.

فن والریت (سومیسیدین)
فن والریت (سومیسیدین)
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.