فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

مریفوس  Merinphos   :

این سم دارای اسامی تجارتی فوسدرین، آپاوین فوس، دورافوس، گسفید است.


با فرمول مولكولی: C7H13O6­P و وزن مولكولی 24.15، دلتن در سال 1953 توسط شركتهای شل، سلامارك، كنوگارد است و به بازار عرضه شده است.

این سم بی‌رنگ ولی فرم تكنیكال آن زرد تا نارنجی است. نقطه ذوب ایزومر سیس 21 و ایزومر ترانس 6.9 درجه سانتیگراد است.

این سم كم دوام بوده و دوره كارنس ان 3ـ2 روز است. طیف تأثیر خوبی داشته و بسیار سم خطرناكی است. 12ـ3= LD 50میلی‌گرم بر كیلوگرم وزن بدن برای موشهای آزمایشگاهی می‌باشد.

ایزومر سیس 10 تا 100 برابر سمی‌تر از ایزومر ترانس است. خاصیت سوئی برای ظروف دارد بنابراین در هنگام بسته‌بندی باید آنها در ظرفهای شیشه‌ای و پلاستیكی نگهداری نمود. با تركیباتی كه دارای خاصیت قلیایی باشند، قابل اختلاط نیست.

متابولیسم: اكثر گیاهان آنرا هیدرولیز نموده به اسید فسفریك دی متیل استر و اسید فسفریك تبدیل می‌كنند. ایزومر سیس سریعتر از ایزومر ترانس تجزیه شده و در مدت 4ـ3 روز از بدن دفع می‌گردد.

 پادزهر: سولفات آتروپین و دوپام می‌باشد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.