فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

تترااتیل پیروفسفات    ( :  tetra ethyl pyrophosphate(TEPP

این تركیب در سال 1946 ساخته و به بازار عرضه شد. تحت نامهای تجارتی واپوتون و نیفوست، بلادان می‌باشد.

فرم خالص این تركیب بی‌رنگ، بی‌بو است ولی فرم تجارتی آن زرد رنگ می‌باشد. در اكثر حلالهای آلی به خوبی حل شده ولی در روغنهای معدنی حل نمی‌گردد. در آب به سرعت هیدرولیز و تجزیه می‌شود.

بنابراین باید پس از رقیق كردن، بلافاصله مصرف گردد. اگر محلول سمی مدتی نگهداری شود خاصیت سمی خود را از دست می‌دهد. در مواقعی كه دوام طولانی مدت ماده سمی لازم نمی‌باشد، می‌توان آن را توصیه نمود.

سم بسیار خوبی برای كنترل آفات سبزیجات می‌باشد از جمله سمومی است كه می‌توان در IPM برخی از محصولات زراعی و یا باغی از آن استفاده كرد. دوره كارنس این سم 3ـ2 روز می‌باشد.

این تركیب شیمیایی امروزه به صورت امولسیون 50 درصد به بازار عرضه شده و دز مورد توصیه 0.5 در هزار می‌باشد.


تترااتیل پیروفسفات
تترااتیل پیروفسفات
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.